Sa početkom turističke sezone počeli su i problemi putnika sa pojedinim turističkim agencijama, a direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić kaže da je turistička inspekcija prava adresa na koju putnici treba da se obrate kako bi rešili svoj problem s agencijom.
Kako kaže, turistička inspekcija ima zakonska ovlašćenja da kontroliše rad turističkih agencija i zato putnici treba da se obrate njoj i ulože žalbu, a inspekcija će proveriti o čemu se radi i izvestiti ih.
Kada je reč o nadležnostima YUTE u slučaju sporova putnika sa agencijama, Seničić objašnjava da turisti mogu da se obrate ovoj asocijaciji ukoliko je agencija sa kojom imaju problem njihova članica.
„Mogu da se jave našim advokatima da pokušamo da brže i bez intervencije inspekcije pomognemo da se nađe rešenje za nastali problem“, objašnjava Seničić za Tanjug.
Međutim, ukoliko agencija nije članica YUTE, pomoć je praktično svedena na savetodavnu.
Tako je i u slučaju agencije Mouzenidis trevel, koja je nekoliko dana pre planiranog putovanja elektronskom poštom obavestila grupu turista iz Srbije da im otkazuje već uplaćene aranžmane.
„Problem sa ovom agencijom je u Grčkoj, a ne u Beogradu. Mi smo zamolili ljude da se strpe par dana zato što se ovde u Grčkoj pokušava naći način da se nekako reši problem“, kaže Seničić.
Dodaje da agencija nije propala, već nije mogla da u datom trenutku organizuje putovanje, ali da su ljudi iz agencije obećali da će krajem sedmice znati nešto više o tome kako će rešiti problem, da li će vratiti novac ili zameniti aranžmane.
Ovih dana u medijima su se mogle čuti i neobične žalbe turista, odnosno da neki hoteli u Turskoj ne dozvoljavaju da, recimo, dvojica muškaraca budu smeštena u istoj sobi.
Tim povodom Seničić kaže da agencije ili udruženja agencija tu ne mogu ništa, jer se radi o pravilima hotela i da ovo zapravo i nije ništa novo, jer neki hoteli u Turskoj takva pravila primenjuju godinama unazad.
I ne samo u Turskoj. Toga je, kaže, bilo i u Maleziji, Indoneziji, Saudijskoj Arabiji.
Takva praksa, dodaje on, ne bi trebalo da brine turiste u smislu da recimo otac i sin ili braća ne mogu biti smešteni u istoj sobi.
„Problem je ukoliko muškarci nisu istog prezimena i nisu rod, a u suprotnom, naravno nema problema“, objašnjava Seničić.
Budući da se nalazi u Grčkoj, pitali smo ga da nam iz prve ruke kaže kakvo je stanje u omiljenoj letnjoj destinaciji srpskih turista.
„Sezona normalno funkcioniše, mere se ublažavaju iz dana u dan. Nema zadržavanja na granici, a čekanje zavisi od doba dana, ali se obično čeka oko sat vremena, što je i uobičajeno za ovaj period godine“, kaže Seničić.
Dodaje da ljudi vode računa o tome da unutra nose maske i da drže distancu.
Još je na snazi mera kriznog štaba da se maske nose i na otvorenom, ali kako kaže sagovornik Tanjuga, strance skoro niko ne dira i ako ne nose maske.
„Štaviše i Grci sve češće skidaju maske napolju“, kaže Seničić i dodaje da se očekuje da od 1. jula ta mera bude ukinuta.
Kad je reč o cenama, kaže da su na nivou iz 2019.