Prilikom udesa oštećen je ne samo avion, već i prilazna svetla na Aerodromu, polomljena su bljeskajuća svetla koja su se nalazila u travnatoj površini van pista kao i pojedinačna svetla prečki prilaza. Polomljena je antena FFM (Far feeld Monitora) za tu pistu, a stub antene dužine pet metara pronađen je u njivi izvan aerodromske zone, oko 60 metara od ograde koja se nalazi oko 175 metara od kraja asfaltne površine u nastavku piste.
U udesu nije bilo povređenih, a putnici i posada su iz aviona evakuisani preko avio-mosta.
Kako je došlo do udarca aviona o travu i antenu?
Avion koji je kasno popodne 18. februarau 2024. trebalo da poleti za Diseldorf od kontrole letenja je tog dana dobio dozvolu da se uputi na poziciju D6, odakle je trebalo da poleti. Pošto se letelica našla na poziciji D5 (tačka bliža kraju piste), kontrola letenja se hitno obratila posadi i dala joj preporuku da se vrati na prethodnu D6 poziciju.
U izveštaju se navodi da je stav kontrole letenja bio da sa tačke D5 nisu bili uspunjeni „propisani uslovi za bezbedno poletanje”. Dodaje se da i pored uočenog odstupanja od planirane tačke poletanja, kontrola ne može pilotima da zabrani poletanje, jer prema propisima kapetan ima pravo da donese konačnu odluku o upravljanju letelicom.
U izveštaju se navodi da je posada posle kratkog proračuna odlučila da može izvršiti poletanje sa intersekcije D5.
Međutim, ubrzo posle poletanja posada je uočila tehničke probleme na avionu, a kontroli letenja prijavila vibracije i neobičan zvuk iz pravca trupa aviona i obavestila o problemima sa zakrilcima.
Ceo tekst pročitajte na portalu N1.

