Na plate zaposlenih u JKP “Beogradski metro i voz” tokom prošle godine izdvojeno je skoro milion evra, vidi se u finansijkom izveštaju tog preduzeća. Iako Beograd nije ni blizu prve linije metroa, prosečna plata u ovom preduzeću iznosi oko 1.500 evra, dok direktor Andreja Mladenović naravno odskače od tog proseka.
JKP „Beogradski metro i voz“ osnovano je sa ciljem da, kako se navodi na zvaničnom sajtu, omogući realizaciju projekta mreže linija metroa i voza u Beogradu.
Metroa, doduše, u Beogradu nema, niti će ga uskoro biti, ali zaposlenih u ovom preduzeću ima 54 – a za njihove plate daju se astronomski iznosi.
Konkretno, kako piše u finansijskom izveštaju, ukupna zarada zaposlenih u „Beogradskom metrou i vozu“ u 2023. godini iznosila je oko 991.150 evra, i to bez poreza i doprinosa. Dakle, tih 54 radnika u proseku su zarađivala oko 1.500 evra mesečno.
Naravno, v.d. direktora „Beogradskog metroa“ Andreja Mladenović, zarađuje više od prosečne plate u preduzeću. Njegova plata, prema podacima Agencije za sprečavanje korupcije od pre mesec dana, iznosi 240.000 dinara.
Pre samo godinu dana, Mladenović je zarađivao 180.000 dinara svakog meseca. To znači da je njegova plata za godinu dana uvećana za 60.000 dinara, odnosno oko 30 odsto.
Prva linija metroa, kako je planirano, imaće 21 stanicu dužine 21 kilometar, dok će druga linija imati 24 stanice na trasi dugoj 24 kilometra.
„Već naredne godine očekujemo početak velikih radova na celoj trasi prve linije metroa, kada su stanice u pitanju“, saopštio je nedavno ministar finansija Siniša Mali.
Mali je naveo da će prva linija metroa biti završena do 2028, najkasnije do 2029. godine.
Podsećanja radi, Mali je još 2018. godine, u predizbornoj kampanji Srpske napredne stranke rekao da će se Beograđani metroom voziti 2022. godine.
Još 2021. godine, pre nego što je inflacija uzela maha, Mali je rekao da će izgradnja prve dve linije metroa koštati 4,4 milijarde evra. U ovu cenu, već ogormnu, nije uračunata inflacija, koja je pogodila i građevinski sektor.
Inače, investitor ovog projekta je Vlada Srbije.
BONUS VIDEO Hoćemo li pre u metro ili leteće taksije: Ni ašov još nije zaboden, a priča se o oslikavanju stanica
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare