Foto: Shutterstock

"Posao stjuarda i stjuardesa ne zovu bez razloga najboljim poslom na svetu", kaže za N1 stjuardesa Nada Mirković. Ipak, dodaje, moraćete da propuštate bitne datume, rođendane, praznike... Bivši stjuard Igor Besermenji potvrđuje napisano i dodaje: "Naučićete mnogo o sebi, o sopstvenoj snazi i samostalnosti, a možda i promeniti na način na koji nikada niste mislili da je moguće", zaključio je Besermenji.

„Kao neko ko je sedam godina u avioindustriji i dalje leti sa istim entuzijazmom, zaista smatram da mladi ljudi treba da razmotre bavljenje ovim poslom jer ga ne zovu bez razloga najbolji posao na svetu“, priča za N1 stjuardesa Nada Mirković.

Foto:shutterstock

A da li je sve kao na instagramu? Naravno da nije, kaže.

„Kao što postoje dobre strane posla, poput prelepih destinacija koje obiđete, boravak u luksuznim hotelima, dinamičan život, tu su i negativne strane. Obuka koja nije nimalo jednostavna, dugi letovi, zahtevni putnici, menadžment koji očekuje od vas strogu disciplinu… Tu je i nespavanje, neredovna ishrana, ‘džet leg’, odvojenost od porodice i prijatelja… Uglavnom ćete propuštati bitne datume, rođendane, veselja, praznike“, navela je Mirković.

Kada je reč o uslovima rada, oni variraju od kompanije do kompanije, kao i od zemlje do zemlje.

„Prvo i osnovno, znanje engleskog jezika mora biti na visokom nivou, znanje drugih stranih jezika nije presudno, ali je poželjno da se vaš CV istakne u moru drugih. Obavezna je diploma srednje škole i navršena 21 godina života. Što se tiče profila ličnosti, aviokompanije traže timske igrače i osobe koje će se uklopiti u veliku multinacionalnu mašineriju, ni previše ekstrovertne a ni stidljive, ni tremaroše ali ni previše samouverene, dakle poželjno je da ste ‘zlatna sredina’“, savetuje sagovornica N1 koja radi na Bliskom istoku.

Prema njenim rečima, bitan je i izgled.

„Najbitnije je koliko ste visoki jer morate biti u stanju da dohvatite opremu koja se nalazi u pregradama za prtljag iznad putničkih sedišta, kriterijumi malo variraju ali na Bliskom istoku uglavnom ne primaju osobe niže od 160 cm. Ne traže se manekeni i manekenke, ali morate biti uredni, za devojke se podrazumeva diskretna šminka, stilizovana kosa skupljena u punđu, bez sedih, bez izrastka, manikir, dok muškarci moraju biti sveže obrijani, uredno podšišani, uniforma treba da vam savršeno pristaje i mora da bude čista i besprekorno ispeglana“, priča ona.

Ono što se takođe očekuje, dodaje, je da budete u formi, da znate da plivate i da možete da dižete teret preko 15 kilograma.

„Konkursi za kabinsko osoblje se održavaju svakodnevno širom sveta, na zvaničnim stranicama kompanija Emirates, Etihad, Qatar Airways, gde možete pronaći sva mesta i datume kada se održavaju intervjui, bilo da su u formi tzv. Open days koje preferira Emirates, gde se samo pojavite sa CV-jem bez prethodne prijave ili Assasment days, koje održavaju Etihad i Qatar i gde je neophodna onlajn prijava i samo odabrani dobiju poziv za intervju uživo“, pojašnjava Mirković.

Što se tiče plate i uslova rada, oni su, prema rečima Mirković, manje više isti u svim poznatim bliskoistočnim aviokompanijama.

PROČITAJTE JOŠ

„Dobra stvar je što su vrlo transparentni po pitanju plate, prosečan iznos možete videti čak i na sajtu kompanije, a i saopštiće vam cifru tokom intervjua i prilikom potpisivanja ugovora. Plata nije fiksna jer se sastoji iz tri dela: osnovica, plus sati letenja, plus dnevnice, tako da što više letite – veću platu primate. A plate rastu progresivno svake godine provedene u kompaniji, a zatim i kada dobijete unapređenje“, pojasnila je.

Plate u aviokompanijama sa Bliskog istoka u proseku se kreću od 8.000 do 12.000 dirhama/rijala za početnike (2.000-3.000 evra), pa i do 20.000 dirhama za iskusne supervizore i persere (5.000 evra), navodi Mirković.

Opširnije pročitajte na N1.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar