Roboti su prvi put u Srbiji i regionu postali deo kurirske službe. O tome je u jutarnjem programu "Probudi se" pričao generalni direkotr kompanije Dexpress Nikola Riznić.
„Roboti su na neki način naš odgovor na rast broja pošiljaka, a to je naravno posledica rasta tržišta internet dostave u Srbiji“, rekao je Nikola Riznić i dodao da je njegova kompanija tražila rešenje da proširi kapacitete, rešenje koje može brzo da se implementira.
„Kada smo tražili to rešenje nije bilo puno kompanija koje su koristile robotiku u kurirskoj dostavi“, dodao je generalni direktor Dexpress kompanije.
On je objasnio da roboti sortiraju pakete, i da oni to tako rade da sadašnji sistem Dexpressa sa 42 robota i četiri radnika na 62 pravca sortira 2.500 paketa po satu.
„Radnici se ne bude, roboti su tu da pomognu ljudima, da bi lakše obavljali poslove, a mi očekujemo da će roboti da prošire kapacitete za nekih 50 odsto“, objasnio je sagovornik.
On je dodao da robotika polako ulazi u kurirsku dostavu, u logistiku, i da je u svom svakodnevnom radu Amazon i AliExpress već koriste. „Sve više se ide u tom smeru, a mi smo prvi u regionu koji su uveli tu uslugu“, rekao je sagovornik.
„Obično važi pravilo da je letnji period taj kada beležimo pad pošiljaka zbog letnjih odmora, međutim ove godine je baš u tom periodu ostvario rekordni broj pošiljaka, što se nije desilo nikad od osnivanja kompanije“, dodao je Riznić.
On kaže da je to dokaz da internet prodaja i dostava menjaju tržište.
„Mi smo na neki način napravili prvi korak ka toj automatizaciji dostave, prvu mrežu paketomata smo mi postavili, oni vrše isporuku umesto kurira, ne kreću se, ali su dobro prihvaćeni od primaoca. Do kraja ove godine očekujem da ćemo imati 300 lokacija“, objasnio je sagovornik.
Riznić je dodao da i on koristi paketomate i da tako jeste jednostavnije, jer sam prilagođava vreme kada želi da preuzme paket.
„Oni su dostupni 24/7, čak je deo paketomata nezavisan, pa ne morate da ulazite u prodajne objekte da bi platili već se sve možete završiti na paketomatu“, rekao je on.
On očekuje da će decembar biti rekordan, i kaže da sve više inostranih internet kompanija ulazi na tržište u Srbiji, ali da se saradnja sa njima drastično razlikuje od saradnje sa lokalnim klijentima u Srbiji.
„Mi pokušavamo sa naprednim tehnologijama da odgovorimo na sve te nove zahteve tržišta“, rekao je Riznić za emisiju „Probudi se“.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare