Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs; printscreen/YouTube/TELEVIZIJA LAV plus; promo; Shutterstock

Kompanija “Auto Čačak” i njene ćerka firme, koje su poznata kao bliske vlasti, godinama unazad nižu unosne poslove od države. Tako su u samo jednom danu sa Elektroprivredom Srbije sklopile čak 11 ugovora, koji ukupno vrede oko 10 miliona evra.

Firme “Auto Čačak”  i „Auto Čačak Komerc“, koje su u stopostotnom vlasništvu Milenka Kostića i koje se bave “trgovinom automobilima i lakim motornim vozilima”, prema zvaničnim podacima Portala javnih nabavki, u samo jednom danu, konkretno 30. aprila 2024. godine, dobile su 11 poslova i to od EPS-a – četiri samostalno, a preostale u konzorcijumu sa sa drugim kompanijama. Njihova ukupna vrednost iznosi čak 9,32 miliona evra, i to bez PDV-a. Sa porezom ta suma iznosi više od 10 miliona.

Šest od tih 11 poslova, zapravo je dodeljen firmi “Auto Čačak komerc”, koja je takođe u vlasništvu istog čoveka, Milenka Kostića.

Najunosniji od 11 poslova sklopljenih sa EPS-om u jednom danu, “Auto Čačak Komerc” je dobio zajedno sa još dve firme. U konzorcijumu sa kompanijama “Tehnika hidraulike St” i “Uniplast Serbia”, “Auto Čačak Komerc” angažovan je za nabavku kamiona sandučara sa kranom, a ovaj posao vredan je čak 1,85 miliona evra bez PDV-a.

U prilog tome da je “Auto Čačak” prošao i više nego dobro, govore i drugi ugovori o dedeljenim poslovima u koje je „Nova“ imala uvid. Tako je, recimo, vrednost još jednog ugovora, za nabavku kamiona za masovni prevoz, oko 1,66 evra bez PDV-a

Foto: Shutterstock

“Auto Čačak Komerc” je takođe potpisao još tri ugovora čije vrednosti premašuju milion evra – oni iznose po 1,54 (za kransko brigadno vozilo), 1,08 (za vozilo za varioce) i 1,02 miliona evra (za vozilo za prevoz ljudi i opreme).

PROČITAJTE JOŠ

Pored milionskih poslova, “Auto Čačak” je od EPS-a dobio i neke “manje vredne”, poput nabavke putničkih vozila za 875.850 evra. Nabavka lako dostavnog vozila najmanje je vredan posao koji je ova kompanija dobila, a EPS je za njega namenio oko 24.800 evra.

U svih 11 slučajeva, na Portalu javnih nabavki se navodi da je ponuda “Auto Čačka” ujedno i “jedina prihvatljiva” koja je pristigla, tako da “nema uslova za rangiranje ponuda”. Drugim rečima, konkurencije prilikom dodele ovih poslova nije bilo, iako Zakon o javnim nabavkama nalaže naručiocu posla, u ovom slučaju EPS-u, da obezbedi što veću.

Vlasnik povezan sa SNS, glavni distributer „škode“

“Auto Čačak” dobro je poznat javnosti, s obzirom na to da godinama unazad dobro posluje sa državom. Ova firma je, naime, glavni distributer automobila make “škoda” u Srbiji, a kupila je i nekadašnjeg giganta Beogradsku industriju piva, hotel “Moravu”, “Mehanizaciju” i “Jugokomerc”.

Vlasnik “Auto Čačka” i “Auto Čačak Komerca” je Milenko Kostić, koji je, kako je govorio, morao da se učlani u JUL da bi dobio dozvolu za uvoz automobila. Bio je prijatelj i s liderom Nove Srbije Velimirom Ilićem, ali nije poznato da li je u nekom trenutku bio član njegove stranke. Iako zvanično nije član vladajuće SNS, njegovo ime najviše vezuje za tu stranku, što zbog njegovih bliskih saradnika, što zbog poslova koje je sklapao.

Milenko Kostić Foto: printscreen/YouTube/TELEVIZIJA LAV plus

Naime, dugogodišnji direktor “Auto Čačka” bio je aktuelni gradonačelnik Čačka i funkcioner SNS Milun Todorović. Takođe, Istinomer je još 2014. godine objavio da je član čačanskog gradskog veća iz redova SNS Milijan Minić glasao u korist “Auto Čačka” na sednicama gradske vlade, iako je u tom trenutku bio direktopr druge Kostićeve firme, “Auto Čačak Inženjering”.

BONUS VIDEO Zaškripelo s tramvajima u Beogradu: Nešto ne štima, tender suspendovan, a sumnje rastu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare