EPA/SEM VAN DER WAL

Oskar Pjastri, vozač Meklarena, pobednik je trke Formule 1 za Veliku nagradu Holandije, dok je njegov timski kolega Lando Noris posle tehničkih problema odustao u završnici.

Pjastri je na stazi Zandvort zabeležio devetu pobedu u karijeri, a sedmu u aktuelnoj sezoni, čime je uvećao prednost u generalnom plasmanu, devet trka pre kraja.

Australijanac je na najbolji način iskoristio problem svog timskog kolege i sada na prvom mestu generalnog plasmana ima 34 boda prednosti u odnosu na Norisa.

Drugo mesto u trci za Veliku nagradu Holandije zauzeo je Maks Ferstapen iz Red Bula, dok je do svog prvog podijuma u Formuli 1 došao vozač Rejsing bulsa Isak Hadžar, koji je trku završio na trećem mestu.

PROČITAJTE JOŠ:

Četvrto mesto pripalo je vozaču Mercedesa Džordžu Raselu, peti je kroz cilj prošao vozač Vilijamsa Aleksander Albon, a šesto mesto zauzeo je vozač Hasa Oliver Berman. Bodove su osvojili još vozači Aston Martina Lens Strol i Fernando Alonso, Juki Cunoda iz Red Bula i Esteban Okon iz Hasa.

U generalnom plasmanu Pjastri ima 309 bodova, Noris je drugi sa 275 bodova, dok je Verstapen treći sa 205 bodova.

Trku u Holandiji je sa prvog mesta počeo Pjastri, drugi je krenuo Noris, dok su sa trećeg i četvrtog mesta počeli Verstapen i Hadžar. Peto mesto na startu zauzeo je Rasel, a iza njega su se našli vozači Ferarija – Šarl Lekler i Luis Hamilton.

Većina vodećih odlučila se da trku počnu na srednje tvrdim gumama, sa izuzetkom Ferstapena koji je počeo na mekim pneumaticima. Holanđanin je to iskoristio i odmah na startu trke obišao Norisa, a posle problema sa bolidom i kratkog izlaska na pesak uspeo je da ostane ispred vozača Meklarena. Među vodećima napredovao je i Lekler, koji je obišao Rasela i preuzeo peto mesto.

Naredni krugovi doneli su sigurnu prednost Pjastriju, dok je Noris smanjivao zaostatak za Ferstapenom i u devetom krugu izveo napad sa spoljne strane za povratak na drugo mesto.

U 23. krugu prvi od vodećih u boks odlazi Lekler, koji prelazi na tvrde gume. Nekoliko trenutaka kasnije njegov timski kolega – Hamilton, završava trku, nakon što je izašao sa staze i udario u zaštitnu ogradu. Na stazu je izašlo vozilo bezbednosti, a to su za zamenu guma u narednom krugu iskoristili svi vodeći vozači, Pjastri i Noris su prešli na tvrde gume, dok je Ferstapen uzeo srednje tvrde.

PROČITAJTE JOŠ:

Trka je ponovo pokrenuta u 27. krugu, kada je došlo do kontakta u borbi za osmo mesto između Lijama Losona (Rejsing buls) i vozača Vilijamsa Karlosa Sainca. Obojica su pala na začelje poretka, a morali su da odu i u boks. Direkcija trke kasnije je kaznila Sainca sa dodatnih 10 sekundi zbog incidenta.

U 32. krugu nakratko je uvedeno virtuelno vozilo bezbednosti zbog delova koji su otpali sa Saincovog bolida, a odmah na kraju tog perioda dogodio se najinteresantniji napad u trci. Lekler je agresivno sa spoljne strane napao Rasela i prisilio ga da mu prepusti peto mesto. Britanac je pokušao da uzvrati, ali je Lekler ostao ispred vozača Mercedesa.

Kao posledica kontakta, sa Raselovog bolida su otpadali delovi, a u 41. krugu iz ekipe su mu naredili da pusti timskog kolegu Andreu Kimi Antonelija. Noris je u borbi za prvo mesto smanjivao zaostatak, dok je među vodećima na drugu zamenu prvi otišao Antoneli u 52. krugu. Krug kasnije na meke gume prelazi i Lekler, a ubrzo po povratku iz boksa dolazi do kontakta sa Antonelijem posle kojeg se Lekler okrenuo na stazi i završio trku.

Vozači Ferarija tako su po drugi put na trci doveli do izlaska vozila bezbednosti na stazu, a i ovog puta to je većina vozača iskoristila za zamenu guma.

PROČITAJTE JOŠ:

Kao i prvog puta mehaničari Meklarena bili su sporiji na zameni guma na Norisovom bolidu, ali to nije bitnije uticalo na poredak. U 58. krugu sa staze se povuklo vozilo bezbednosti, a novi „leteći start“ doneo je pokušaj Ferstapena da na mekim gumama obiđe Norisa (na tvrdim gumama). On je bez većih problema odbio napad Holanđanina i fokusirao se na borbu za prvo mesto sa klupskim kolegom.

Britanac je ostao u sekundi zaostatka za Pjastrijem u naredna dva kruga, da bi Australijanac u nastavku odgovorio i stigao do gotovo dve sekunde prednosti.

Direkcija trke odlučila se da Antonelija kazni sa 10 sekundi zbog incidenta sa Leklerom, a mladi italijanski vozač dobio je i dodatnih pet sekundi kazne zbog prebrze vožnje u pit lejnu.

U 65. krugu iz Norisovog bolida pojavio se dim, a zbog tehničkih problema Britanac se ubrzo povukao iz trke. Na stazu je po treći put izašlo sigurnosno vozilo, a trka je nastavljena u 69. krugu, tri kruga pre kraja.

Novi start nije doneo prevelika uzbuđenja, a Pjastri je mirno sačuvao prednost i iza sebe ostavio trostrukog pobednika trke u Holandiji.

Šampionat se nastavlja naredne nedelje trkom za Veliku nagradu Italije u Monci.


Poredak vozača u današnjoj trci Formule 1 za Veliku nagradu Holandije:

1. Oskar Pjastri (Meklaren) jedan sat, 38 minuta, 29,849 sekundi

2. Maks Ferstapen (Red Bul) + 1,271

3. Isak Hadžar (Rejsing buls) + 3,233

4. Džordž Rasel (Mercedes) + 5,654

5. Aleksander Albon (Vilijams) + 6,327

6. Oliver Berman (Has) + 9,044

7. Lens Strol (Aston Martin) + 9,497

8. Fernando Alonso (Aston Martin) + 11,709

9. Juki Cunoda (Red Bul) + 13,597

10. Esteban Okon (Has) + 14,063

11. Franko Kolapinto (Alpina) + 14,511

12. Lijam Loson (Rejsing buls) + 17,063

13. Karlos Sainc (Vilijams) + 17,376

14. Niko Hulkenberg (Zauber) + 19,725

15. Gabrijel Bortoleto (Zauber) 21,565

16. Andrea Kimi Antoneli (Mercedes) + 22,029

17. Pjer Gasli (Alpina) + 23,629

18. Lando Noris (Meklaren) osam krugova

Trku nisu završili:

Šarl Lekler (Ferari)

Luis Hamilton (Ferari)


Poredak vozača u šampionatu Formule 1 nakon trke u Holandiji:

1. Oskar Pjastri (Australija) 309

2. Lando Noris (Velika Britanija) 275

3. Maks Verstapen (Holandija) 205

4. Džordž Rasel (Velika Britanija) 184

5. Šarl Lekler (Monako) 151

6. Luis Hamilton (Velika Britanija) 109

7. Andrea Kimi Antoneli (Italija) 64

8. Aleksander Albon (Tajland) 64

9. Niko Hulkenberg (Nemačka) 37

10. Isak Hadžar (Francuska) 37

11. Lens Strol (Kanada) 32

12. Fernando Alonso (Španija) 30

13. Esteban Okon (Francuska) 28

14. Pjer Gasli (Francuska) 20

15. Lijam Loson (Novi Zeland) 20

16. Oliver Berman (Velika Britanija) 16

17. Karlos Sainc (Španija) 16

18. Gabrijel Bortoleto (Brazil) 14

19. Juki Cunoda (Japan) 12

20. Franko Kolapinto (Argentina) 0


Poredak konstruktora:

1. Meklaren 584

2. Ferari 260

3. Mercedes 248

4. Red Bul 214

5. Vilijams 80

6. Aston Martin 62

7. Rejsing buls 60

8. Zauber 51

9. Has 44

10. Alpina 20

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar