Pozorišna rediteljka Tanja Mandić Rigonat promovisala je svoju pesničku knjigu "Kaži mi ko sam", dve godine nakon što je objavljena, navevši da je trebalo vremena da vidi kako će biti postepeno prihvaćena kod čitalaca.
Na promociji u Ustanovi kulture „Parobrod“, Mandić Rigonat je navela da zbirku „Kaži mi ko sam“ po objavljivanju nije promovisala, jer je želela „da knjiga ostane nevidljiva, da živi tajni život, da vidimo kako će doći do ljudi“.
Mandić Rigonat je priznala da se prema svojim pesmama odnosila „bukvalno kao zla maćeha“, jer je želela da njena ranjivost ipak ostane skrivena, i da njenu intimu upozna tek onaj ko pronađe, kupi i pročita knjigu.
Prema njenim rečima, tri pesničke knjige koje je objavila do sada, „Misterija srećnog kontrabasa“ (1994), „Iz života p(t)ica“ (2002) i „Kaži mi ko sam“ (2022), predstavljaju „tri lica jedne iste žene“.
– Knjige svedoče o mom odrastanju, sazrevanju, menjanju. Ko bude čitao ove knjige moći će da vidi da postoje motivi koji su konstanta, ali i nešto što prati moj unutrašnji rast – navela je Mandić Rigonat.
Autorka je izazvala smeh prisutnih u ispunjenom „Parobrodu“ našalivši se da ipak njene „najintimnije erotske pesme treba pročitati kod kuće“.
Moderatorka večeri, urednica književnog programa „Parobroda“ Katarina Lazić je primetila da Mandić Rigonat ima pesme koje su lične i ispovdene, ali ima i angažovanih. Dramaturg i dramski pisac Dimitrije Kokanov je ocenio da je knjiga „Kaži mi ko sam“ artikulisana, promišljena, politična knjiga, koja snažno odgovara na kontekst u kome se nalazi, a tu je važno pitanje identiteta.
Kokanov je istakao dramski potencijal u pojedinim pesmama, primetivši da komentari kojima Mandić Rigonat dopunjuje pesme na kraju „promene perspektive gledanja“.
Glumica Katarina Marković pročitala je odabrane pesme, kao i osvrt Vladimira Kopicla, koji je ocenio da autorka od svoje prve knjige „šamanski zaneseno stihovma prepisuje, beleži, secira, kuva, zakuvava i isporučuje datosti svojih i naših dana“. Pesnik, kritičar i antologičar Kopicl je ocenio da je Mandić Rigonat „Šeherezada s tastaturom, i Isidora Dankan, s glavom“.
Bonus video: Tatjana Mandić Rigonat