Muzej savremene umetnosti Republike Srpske (MSURS) u Banjaluci najavio je od 11. aprila retrospektivnu izložbu “Licem u lice” grafičkog dizajnera i ilustratora Mirka Ilića koja će pružiti pogled na njegovu bogatu karijeru kroz nekoliko ciklusa plakata i drugih radova grafičkog dizajna, od kojih je određeni broj poklonjen MSURS-u.
Izložba obuhvata Ilićeve radove koji su deo zbirke Muzeja moderne i savremene umetnosti (MMSU) u Rijeci, te plakate izrađene za Jugoslovensko dramsko pozorište (JDP) u Beogradu i table stripova kombinovane sa reprodukcijama.
Izložba je podeljena na tri celine objedinjene naslovom “Licem u lice”.
Celina „Iz povesti ljudske gluposti – Dizajnerska povest sveta“ svojevrsni je prikaz različitih fragmenata iz opusa dizajna, ilustracije i stripa u kojima Ilić evocira neke od najvažnijih i ključnih događaja u istoriji. Druga celina Puno buke ni oko čega predstavlja pozorišne plakate – sa jedne strane plakate iz kolekcije MMSU u Rijeci, a sa druge strane plakate predstava odigranih poslednjih šest sezona u JDP-u, kao i nekoliko recentnih plakata predstava odigranih u Linkoln centar teatru u Njujorku. Treću celinu Horizontalno i vertikalno čine stripovi iz zagrebačkog perioda i vremena časopisa Polet, kao i novi koji pod naslovom “A.C. 2020” nastaju od 2020. godine do danas.
Mirko Ilić, rođen u Bijeljini 1956. godine, živi i radi u Njujorku od sredine 1980-ih. Završio je Školu primenjene umetnosti i dizajna u Zagrebu, gde od sredine 70-ih do sredine 80-ih godina objavljuje stripove i ilustracije, te dizajnira za širok raspon klijenata – od omladinske štampe, diskografskih kuća i pozorišta do političkih magazina i novina. Prvi strip je objavio 1976. godine, a bio je urednik stripa i ilustracija u Studentskom listu i časopisu Polet. Tokom 1980-ih radio je za popularne revije i nedeljnike Start, Danas i dr.
Sredinom 80-ih godina seli se u Sjedinjene Američke Države, gde radi kao ilustrator za neke od najvažnijih američkih i svetskih magazina i novina. Časopis Tajm imenovao ga je 1991. godine za umetničkog direktora zaduženog za međunarodna izdanja, a 1992. postao je umetnički direktor Op-Ed stranice Njujork tajmsa.
Bonus video: Slika Paje Jovanovića „Odmor bašibozuka“ izložena u Konaku kneginje Ljubice