Lepo je kad neko primeti nešto što si radio ali nije nam previše bitna nagrada, osim ako nije neka gitara ili ritam mašina. U tom slučaju je korisno, kaže Nemanja Nedeljković iz benda Stereo Banana, koji večeras od 19 časova nastupa na košarkaškim terenima kod Borčeve hale u Čačku.
Razgovarala: Jovana Jevremović
Dinamični duo Stereo Banana iz Niša već deceniju pomera granice rep scene i osvaja brojne nagrade, kao i pažnju publike. Ovu rep senzaciju čine Marko Anđelković – Naopak i Nemanja Nedeljković – Nemus. Oni su rodonačelnici novog žanra u muzici zvanog kungfuzija, koji su razvili kroz tri prethodna albuma: „Šijemo sambu”, „Munje Nebjeske” i „Niške strasti”. Poslednji album istakao se kroz singlove „Hare hare” i „Krindž”, a nedavno su snimili i spot za pesmu „Vikend“, čiji video potpisuje legendarni Zonjo iz crnogorskiog sastava „The Books of Knjige”.
Stereo Banana zajedno sa Spejs Noksijem, jednim od najznačajnijih repera mlađe generacije, kao i DJ i grafiti umetnikom Fokusom, nastupa na muzičkom događaju u okviru jubilarnog desetog izdanja DUK festivala murala na košarkaškim terenima kod Borčeve hale u Čačku, večeras u 19 časova. Ulaz je besplatan.
Stereo Banana na DUK festival stiže na krilima novog spota, a o tome njihovom autentičnom žanru, sveopštem stvaralaštvu, rep sceni, kao i nastupu u Čačku, razgovarali smo sa Nemanjom Nedeljkovićem – Nemusom.
Svoj muzički stil nazivate kungfuzijom. Šta pod tim podrazumevate?
– Kungfuzija predstavlja stalno istaživanje i mešanje različitih muzičkih pravaca. Počev od hip-hopa, regea i džeza, pa sve do brejkbita, d’n’ba, tehna i panka.
U poslednje vreme vaš rad prate brojne nagrade. Šta vam one predstavljaju?
– Lepo je kad neko primeti nešto što si radio ali nije nam previše bitno, osim ako nije neka gitara ili ritam mašina. U tom slučaju je korisno.
Kako bi opisao rep scenu u Nišu?
– Najbolja rep scena u Srbiji.
Muzika vam je neretko društveno angažovana. Kako vidiš ulogu muzike u društvenim promenama?
– Vidim kao potrebu da reagujem na svet i društvo u kom živim, a ne kao jeftin trik kojim ću da prodam više ulaznica po koncertima.
Nedavno ste izbacili novi spot za pesmu „Vikend” čiji video potpisuje Zonjo iz The Books of knjige. Kako je izgledalo snimanje spota, s obzirom na to da i vi i on imate vrlo specifičan humor?
– Bilo je zabavno i naporno. Desila se i jedna nezgoda. Toliko nas je Zonjo terao da mrdamo rame, da mi je na kraju prvog dana snimanja ispalo i morali smo da prekinemo. Zanimljivo je što mi je ispalo ovo drugo rame koje nisam ni pomerao. Da nije Zonjo za sutra organizovao dve plavuše da me hlade lepezama, ne znam kako bih izgurao. Oprostio mu jesam, ali nisam zaboravio.
Drum’n’bass se poslednjih godina vratio u velikom stilu, a vi od ovoga pravca niste odustajali i kada nije bio popularan. Šta za vas on predstavlja i kako komentarišete njegovo ponovno vraćanje?
– Čini mi se da se sve vrti u krug. Izgleda da je prošlo dovoljno godina pa da ponovo bude zanimljiv. Sećam se da je tehno nekad baš bio popularan i puštao se svuda, pa je onda nestao. Sad kad retko izađem u grad vidim po klubovima da se opet sluša taj neki fazon, samo u malo drugačijem pakovanju. Tako je verovatno i sa d’n’b-om. Volim d’n’b i generalno britanski brejkbit, garaž, grajm, pank, ska scenu. To je muzika moje mladosti.
Pesmom „Krindž“ kritikujete sve veću pojavu neologizama u srpskom jeziku. Kojim biste našim izrazom zamenilii reč „krindž“?
– Bedarica, transfer blama, nežno neprijatan, a ima i ona nova – susramlje.
I za kraj, šta publika u Čačku može da očekuje od vašeg nastupa?
– Može da očekuje klasično sijenje sambice, neobuzdani ples i horsko pevanje tokom čitavog nastupa.
Bonus video: Najava koncerta benda Zoster
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare