Izložba radova doktorskog umetničkog projekta “Memento vivere” Aide Camović biće otvorena u petak, 16. avgusta u 19 časova, u Galeriji FLU.
Izložba se sastoji iz crteža rađenih tehnikom uljani pastel na papiru i slika u tehnici ulje na platnu.
– “Memento vivere” (lat.) je imperativ suprotan poznatijoj frazi “memento mori”, srednjovekovnoj hrišćanskoj teoriji koja je služila kao podsetnik na prolaznost zemaljskog života i znači „zapamti da moraš umreti“,. Moto „Memento vivere“, odnosno „seti se da moraš živeti“, skovan sredinom 19. veka, pokušava da naglasi balans između prihvatanja smrtnosti i življenja života u svoj njegovoj lepoti – podsetila je Aida Camović i dodala:
– Prema legendi, u V veku pre nove ere, persijski kralj Kserks je zaustavio svoju armiju od dva miliona vojnika koji su krenuli u pohod na Grčku, iz jednog vrlo neobičnog razloga. Naime, vojska koju je predvodio zaustavljena je na ceo dan i noć, kako bi se ovaj vladar na miru divio lepoti jednog usputnog drveta. Za vladara koji predvoji armiju, bio je to neobičan čin. Drvo je verovatno bilo prelepo, ali zar nije lepota beznačajna pred grubom stvarnošću bitke i željom za osvajanjem? Izgleda da nije, jer kao vazduh ili hrana, lepota je osnovna ljudska potreba. Kako kaže britanski umetnik Dejvid Hokni – „Sam proces gledanja je ono što čini stvari lepima.”
Aida Camović (1995, Novi Pazar) je doktorantkinja slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti, gde je završila i master studije. Osnovne studije Likovne umetnosti završila je na Državnom univerzitetu u Novom Pazaru. Član je Udruženja likovnih umetnika Srbije – ULUS. Učestvovala je na četrdeset kolektivnih izložbi i jedanaest puta je izlagala samostalno. Pored slikarstva, bavi se i pisanjem. Objavila je zbirku pesama „Mikroplastika“, za koju je nagrađivana.
– Slikanje i posmatranje već ostvarenih slika nas tera da zastanemo, osvestimo to što vidimo i vežbamo da cenimo lepotu. Moje slike reflektuju ranjivost i krhkost; otkrivaju tihe, usamljene momente koji podsećaju na prolaznost vremena prikazan kroz dva glavna motiva: biljke i igru svetlosti u prostoru, uglavnom enterijeru – zaključila je umetnica.
Bonus video: Radmila Stanković: Niko drugi osim vlasti ne može narod da podeli na vaš i naš