Aleksandar Vučić Foto: Youtube/Александар Вучић

Srpska napredna stranka do sada je na oglašavanje potrošila više od 600.000 evra, a najskuplje je političko reklamiranje na TV Pink. Prema zvaničnim cenovnicima, jedan sekund reklame na toj televiziji košta do 220 evra, dok je na RTS-u maksimalna cena do 195 evra.

Za manje od tri nedelje održavaju se predsednički, parlamentarni, beogradski i niz drugih lokalnih izbora u Srbiji, a kampanja se nije ni zahuktala. Kada je reč o političkom marketingu, primetno je jedino oglašavanje SNS.

Prema podacima Transparentnosti Srbija, ta stranka je na oglašavanje na TV stanicama i Fejsbuku do sada uložila najmanje 600.000 evra.

Nije poznato koliko je tog novca otišlo na televizijsko reklamiranje, ali je na svim prethodnim izborima marketing na TV-u predstavljao najveću rashodnu stavku u kampanji.

Od ove godine TV stanice su u obavezi da cenovnike za politički marketing javno objave.

Sudeći po podacima koji su objavljeni na sajtovima televizija sa nacionalnom frekvencijom, najskuplje je reklamiranje na Pinku.

Na toj televiziji cene se kreću od 50 do 220 evra po sekundi. Najjeftinije je u jutarnjem programu, u periodu između šest i sedam sati, a najskuplje u terminu između 19 i 20 časova.

Cene se razlikuju i po tome da li je reč o radnim danima ili vikendu, kada je sekund oglašavanja uglavnom skuplji.

Ako uzmemo u obzir ove podatke, samo jedno emitovanje reklame SNS “Pogledajte marketing”, koja traje minut i šest sekundi, u večernjem terminu koštalo bi 14.520 evra.

Za učesnike izbora nešto povoljnije je izborno reklamiranje na RTS-u.

Aleksandar Vučić okružen televizorima
Foto: Screenshot Facebook/SNS

Na prvom programu javnog servisa emitovanje jedne sekunde izbornog spota kreće se od 2.400 dinara do 23.000 dinara ili oko 195 evra. Oglašavanje pre Dnevnika 2 košta 16.000 dinara, a posle te emisije 23.000 dinara po sekundi.

Izborni marketing u poluvremenu utakmice Lige šampiona košta 21.000 dinara po sekundi.

Na Prvoj TV cena sekunde političkog marketinga se kreće od 35 do 115 evra, dok je na TV B92 od 10 do 60 evra.

Najskuplje izborno oglašavanje na ovim televizijama je između 20 i 23 sata.

Inače, za učesnike na izborima su predviđeni i popusti. Tako političke stranke koje odluče da se oglase na pomenute dve televizije i potroše 50.000 evra za reklamiranje imaju popust od pet odsto, a ako u reklamiranje ulože više od milion evra popust iznosi čak 45 odsto.

Političko oglašavanje je najpovoljnije na TV Hepi. Na toj televizijskoj stanici cena jedne sekunde izbornog marketinga kreće se od 20 do 100 evra.

Najskuplji termini su od 17.20 časova, u vreme emisije Telemaster, kao i u periodu od 21 do 23 sata.

1 odsto glasova – 588.000 evra za kampanju

Inače, najveći broj stranaka i koalicija koje učestvuju na izborima najviše će se osloniti na novac koji dobiju iz budžeta. Ove godine za izbornu kampanju biće izdvojeno više nego do sada.

Kako je objavila Transparentnost Srbija, za finansiranje kampanje državne kase biće izdvojeno 922 miliona dinara za parlamentarne i još toliko za predsedničke izbore.

Kako je objavio „Danas“, najveći deo tih gotovo 15,7 miliona evra pripašće onim listama koje pređu cenzus i predlagaču pobednika na predsedničkim izborima. Ipak, i novac koji će dobiti manje uspešni učesnici u izbornoj trci nije nimalo zanemarljiv i omogućiće vidljivu kampanju.

Čak i one partije i koalicije koje ne pređu cenzus, ali osvoje barem jedan odsto glasova, dobiće iz budžeta 588 hiljada evra za kampanju.

Stranke koje imaju predsedničkog kanidata i uspeju da pređu magičnih tri odsto dobiće ukupno 738 hiljada evra za komapanju, a one koje osvoje 30 mandata milion i 152.000 evra.

Ukoliko neka lista osvoji polovinu mandata u Skupštini, a njen kandidat pobedi već u prvom krugu predsedničkih izbora, dobiće iz budžeta čak sedam miliona i 645 hiljada evra.

BONUS VIDEO Uzdah novinarke Pinka posle intervjua s Vučićem oslikava težinu života

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar