Foto:Shutterstock

Često se kaže da ne postoji besplatan ručak i da iako se neke stvari mogu koristiti bez finansijske naknade, one u suštini nisu besplatne jer ih plaćamo na druge načine. Najbolji primer za to su društvene mreže i komunikacione platforme koje ne plaćamo novcem, već svojim podacima i privatnošću.

Na sličan način, svojom pažnjom i podacima umesto novcem, zainteresovani će platiti i TV američkoj startap kompaniji ‘Telly’ čija cena, kad bi se prodavao na tržištu, bila oko 1.000 dolara.

U pitanju je neobičan model koji dolazi sa – dva ekrana. Dijagonala klasičnog ekrana je 55 inča, sa 4K rezolucijom, a ispod njega se nalazi još jedan dodatni ekran mnogo manjih dimenzija, koji ne prikazuje TV programe, već prvenstveno – reklame. Pored reklama, prikazivaće i podatke kao što su temperatura vazduha, zalihe, sportski rezultati, vesti i slično.

Foto:Freetelly.com

Korisnici će svoj besplatni TV plaćati upravo gledanjem ovakvih reklama i vesti, dok će Telly, umesto kupovine televizora, dobijati novac od brendova koji će plaćati reklame koje će se prikazivati na donjem ekranu. Ako se pitate zašto korisnici jednostavno ne ignorišu te reklame, ili ne isključe taj drugi ekran ili ga prekriju kako im ne bi smetao dok gledaju TV, odgovor je da su po ugovoru obavezni da stalno dele podatke o svojoj aktivnosti gledanja sa Telly-jem.

Možda vas zanima

Prema informacijama o uslovima korišćenja na njihovom sajtu ako otkažu taj ugovor i ne vrate televizor, biće im naplaćeno 500 dolara. Američki startap je još u maju najavio da će početi da deli besplatne televizore, a samo u prvoj nedelji više od 250.000 ljudi se registrovalo za besplatan TV, prenosi Dnevnik.hr.

Prve isporuke su počele prošle nedelje, kompanija sada kaže da namerava da isporuči više od 500.000 besplatnih televizora do kraja godine i još milione u narednim godinama. Kako je objavljeno na Biznis Insajderu, osnivač ove kompanije Ilja Požin ranije je pokrenuo besplatni striming servis Pluto TV koji se finansira iz reklama, a poznat je i po svojoj ranijoj izjavi da televizori, koji su centar dnevne sobe, treba da prikazuju mnogo više od samo TV sadržaja.