Xiaomi je u kratkom roku uspeo da ostvari ono sto mnogim proizvođačima telefona nije pošlo za rukom.
Postali su jedan od najpopularnijih brendova telefona u mnogim delovima sveta.
Ipak to nije jedina zanimljivost kada je ova kompanija u pitanju. U ovom članku ćemo izdvojiti 8 najzanimljivijih činjenica koje niste znali o ovoj kompaniji.
Xiaomi u prevodu sa kineskog znači malo zrno pirinča. Ova sintagma na kineskom ima zapravo skriveno značenje.
Ona predstavlja budistički koncept koji teži veličini tako što počinje od malih stvari i napreduje. Ovaj koncept odražava usvajanje budističke misli da jedno zrno pirinča može biti veliko kao planina.
I ovo nije jedino značenje.
Kada okrenete znak „Mi“ naopačke, ono predstavlja kineski znak za srce.
Verovatno ste već upoznati s tim da ova kompanija prodaje premijum uređaje znatno jeftinije od konkurencije.
To je zato što su troškovi reklamiranja i marža izuzetno mali.
Zapravo, marža je toliko mala da Xiaomi zaradi na jednom prodatom uređaju koliko i pekar kada vam proda sendvič u obližnjoj pekari. U pojedinim zemljama ta vrednost je još i manja.
U sedištu koje kompanija naziva „Mi tehnološki park“, pored stepenica možete koristiti i tobogane.
Još uvek nije jasno da li je ovo efikasniji način za spuštanje na sprat ispod ili je napravljeno kako bi zaposlenima bilo zabavnije tokom radnog dana.
Ali je sigurno da se ne viđa često.
Ova kompanija ima svega 20000 zaposlenih. Ovo možda zvuči mnogo, ali kod drugih proizvođača telefona ta brojka je daleko veća.
Samsung na primer ima 300000 zaposlenih, Huawei 200000, dok Apple ima 154000 zaposlenih.
Ipak, mali broj zaposlenih nije sprečilo ovu kompaniju da postane najbolje prodavani brend telefona u mnogim zemljama.
U svom sedištu, Xiaomi je napravio kuću specijalno za testiranje svojih proizvoda.
Ova kuća služi kao prototip njihove vizije budućnosti. I ne samo to, ovde se svi proizvodi testiraju kako bi se osiguralo da rade u svakodnevnom životu.
Zaposleni takođe na ovaj način dolaze do novih ideja koje bi olakšale svakodnevni život kupaca.
Xiaomiju davanje imena za nove proizvode i ne ide baš najbolje od ruke.
Pored glavnog brenda, Redmi, Poco i Note su sve pod-brendovi ove kompanije.
I pored toga, mnogo puta se dodaju nasumični sufiksi bez tačno određenog značenja koje liniju uređaja čine veoma konfuznim.
Svakako ime kompanije Xiaomi (Šaomi) nije baš lako za izgovor u mnogim zemljama. Kompanija je bila svesna toga i promena imena nije bila jeftina investicija.
Da bi uspeli da promene ime u „Mi“, ova kompanija je platila 3,6 miliona dolara zato što je ono već bilo zauzeto.
Ovo nije jedini način na koji Xiaomi pokušava da bude bliži zapadu. Pre nekoliko godina, kompanija je zaposlila visoko kotiranog direktora Gugla koji je postao zamenik predsednika Xiaomija.
Nije u potpunosti jasno zašto je ovo slučaj. Xiaomi nije zabranjen u Sjedinjenim Američkim Državama za razliku od drugih kineskih brendova.
Ipak, postoje određene pretpostavke.
Prva pretpostavka je ljudi u Americi uglavnom kupuju telefone preko mobilnih operatera, a Xiaomi najviše prodaje uređaje kroz svoje kanale prodaje.
Druga pretpostavka je da su u Americi izuzetno rigorozni zakoni o patentima i da bi kompanija mogla lako biti optužena za plagiranje drugih brendova.