Oglas
Austrlijska organizacija za zaštitu konkurencije podnela je u petak tužbu protiv kompanije vlasnika Fejsbuka, navodeći da gigant nije sprečio prevarante da koriste platformu za promovisanje lažnih članaka i oglasa.
Mnogi oglasi, uključujući one sa shemama za laku zaradu novca, su zavarale korisnike da pomisle da su u pitanju istinite priče i da su poznati Australijanci ti koji ih serviraju.
Možda vas zanima
Australijska organizacija za zaštitu konkurencije (AOZZK) je saopštila da se u oglasima nalazilo nekoliko australijskih biznismena, TV voditelja i političara i da je to dalo kredibilitet lažnim člancima, uključujući lažne citate tih ličnosti.
„Imali smo nedavno korisnika koji je izgubio 650.000 australijskih dolara zbog ovakvih Fejsbuk prevara. To je sarmotno“, istakao je predsednik AOZZK-a.
U tužbi podnesenoj Federalnom sudu se takođe navodi da je Fejsbuk pomagao i podržavao lažno i obmanjujuće ponašanje u predstavljanju oglašivača.
„Suština našeg slučaja je da je Meta odgovorna za sve oglase koje objavljuje na svojim platformama „, rekao je predsednik AOZZK-a Rod Sims za Rojters. „Meta je bila svesna da se ovi prevarantski oglasi prikazuju na Fejsbuku, ali nije preduzela ništa da reši taj problem“.
„Razmotrićemo nedavnu tužbu AOZZK-a i nameravamo da branimo postupak“ , rekao je portparol Mete u saopštenju i odbio da dalje kompentariše zato što je slučaj već pred sudom.
Iz Mete su dodali da svi oglasi koji obmanjuju korisnike krše uslove korišćenja mreže i da kompanija ima tehnologije koje se bave otkrivanjem i uklanjanjem takvih objava.
Fejsbuk je ranije ove nedelje, kako javlja Rojters, najavio program za pomoć u obuci australijskih političkih kandidata i uticajnih ljudi o sajber bezbednosti kako bi se zaustavilo dalje širenje potencijalnih dezinformacija tokom kampanje za predstojeće izbore u zemlji.
***
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: