Nakon što je Mondeo otišao u penziju, počele su priče o budućnosti Ford Focusa. Najavljeno je smanjenje proizvodnje od 29. avgusta, a sada su stigle i zvanične informacije prema kojima će prodaja ovog hečbeka u Evropi biti u potpunosti obustavljena 2025. godine.
Pre nešto više od dva meseca, poslednji Mondeo je sišao sa proizvodnih traka u Valensiji nakon pet generacija i tri decenije pristustva na evropskom tržištu. Nedugo nakon toga, počele su i spekulacije o budućnosti Focusa, a nedavno je objavljeno da će proizvodnja ovog modela biti smanjena od 29. avgusta.
Razlog se pre svega krije u sve većoj popularnosti krosover i SUV modela, dok hečbek automobili i karavani postaju stvar prošlosti. Jedna od žrtvi ovih trendova biće i Ford Focus, koji će na evropskom tržištu biti prisutan do 2025. To znači da će redizajnirana verzija četvrte generacije biti poslednja svoje vrste, a za sada ne postoje nikakvi planovi o električnom Focusu kao nasledniku. Ipak, treba napomenuti da je Ford nudio električnu verziju treće generacije.
Forgotten electric cars: the Ford Focus Electric. As Ford announces its fully electric plan, here's one it made earlier → https://t.co/4sKzTDyFcL pic.twitter.com/xIA4TEfaBh
— Top Gear (@BBC_TopGear) February 22, 2021
U intervjuu koji je objavljen juče, glavni čovek Forda za Evropu, Stuart Rowley, potvrdio je kraj proizvodnje ovog rivala Volkswagen Golfa koji se proizvodi u fabrici u Saarlouisu. Budućnost ovog postrojenja u Nemačkoj je pod znakom pitanja, jer Ford još uvek nije našao rešenje za ovu fabriku.
„Tražimo alternativna rešenja za proizvodnju automobila u Saarlouisu, uključujući i mogućnost prodaje ove fabrike drugim proizvođačima. U našim planovima nemamo model koji bi mogao da se proizvodi u Saarlouisu“, izjavio je Rowley.
I dok Evropa ostaje bez dva poznata modela Forda, oni će se i dalje prodavati na kineskom tržištu. Nedavno je Mondeo u Kini dobio i novu generaciju, što znači da tamo nema planova za ukidanje ovog modela.
U međuvremenu, globalna proizvodnja Focusa je pretrpela ozbiljan udarac zbog nestašice komponenti, a trenutno kupci na isporuku čekaju i više od godinu dana. Jedan od najvećih problema je SYNC4 infotejment sistem koji se pravi u Ukrajini koja je razorena ratom, što uzrokuje masovna kašnjenja u isporukama.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare