Kec, dvojka, trojka pa sve do osmice. Volkswagen Golf je jedan od najčešćih automobila na putevima u BiH, a mnogima je verovatno i najdraži. Evo koja je tajna uspeha nemačkog hečbeka u BiH.
Do rata su se proizvodili u čuvenoj „Tvornici automobila Sarajevo“ (TAS), u ratu spašavali živote, a danas su simbol i ljubav, za mnoge.
Među njima je i Amar Bašić, koji je svog VW Golfa nasledio od oca. Radi se o Golfu 2, ali je Amar u njega ugradio i delove trojke i četvorke. Sada je unikatan, a njemu omiljeni. Posebno ga pazi i redovno održava.
„Ja inače vozim Volksvagena u privatne svrhe, mlađeg 25 godina, koji nema nikakve razlike u tehničkoj ispravnosti u odnosu na ovog Golfa koji je 1985. godište. Čak i kad sam bio na tehničkom pregledu poslednji put u julu, ljudi kažu da nisu videli bolje kočnice na autu“, objašnjava Amar.
Na pitanje šta je to u Golfovima iz 80-tih što ih i danas čini dobrim automobilima i kako je moguće da su još ispravni i da se koriste svakodnevno – Amar odgovara:
„Prvo – jeftino održavanje. Jedan običan Golf nije bio skup za održavanje. Najosnovnije: menjanje ulja, kočnica, paknova, to je bilo jeftino. Zatim su i točkovi i gume takođe bili jeftini. Znamo poznate priče iz rata, kako su sipali ulje i vozili tog istog dizela kojeg ja imam“.
„Golf je narodni auto, generacije su uz njega odrastale, pouzdan je i malo se kvari“, kaže Adnan, vlasnik automehaničarske radnje, i sam veliki ljubitelj Golfa.
„Ja inače volim Golfa i uvek imam jednog Golfa ispred kuće. Da li u malo lošijem stanju ili boljem, uglavnom, što bi jedan moj drug rekao – Golf je ikona našeg podneblja, Balkana. Tako da bi pred svakom kućom trebalo da bude jedan Golf 2 ili 1, kao neka uspomena na neko to vreme“, opisuje svoju ljubav prema Golfu Adnan Dedagić, automehaničar i autoelektričar.
Kako piše N1, Golf je osamdesetih u Jugoslaviji bio statusni simbol. Svi su ga želeli, a mogli su da ga imaju samo oni nešto bogatiji. Četiri decenije kasnije, isti ti modeli iz osamdesetih, prava su atrakcija na putevima, na meti su kolekcionara, a nekima i dalje služe kao svakodnevno prevozno sredstvo.
A Adnan kaže i da kod Golfa postoji jedan deo koji se najbrže kvari, a to je – vozač.
Bonus video: Najveći blamovi sa snimanja naše automobilske emisije