Foto: Uladzislau Salikau / Panthermedia / Profimedia, Shutterstock/Peteri

Nedavno je iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stigao predlog da se uvede zabrana preticanja za kamione na auto-putevima u našoj zemlji. Na ovo su reagovali iz Udruženja transportera Srbije, ukazajući na to da bi najavljena zabrana napravila haos na putevima.

Nakon analizirane uporedne prakse i različitih pilot projekata, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, uputilo je „Putevima Srbije“ inicijativu za izradu studije o zabrani preticanja za teretna vozila na auto-putevima u određenim vremenskim intervalima kada je pojačan intenzitet saobraćaja, o čemu je naš portal već pisao.

Treba znati da u aktuelnim zakonskim propisima iz oblasti saobraćaja u Srbiji, ne postoji ograničenje preticanja za teretna vozila, osim na mestima gde se to izričito zabranjuje postavljenom saobraćajnom signalizacijom.

Foto: Shutterstock

Prema rečima ministra saobraćaja Tomislava Momirovića, cilj zabrane preticanja za teretna vozila na auto-putevima je ubrzavanje saobraćaja, pa bi do Severne Makedonije, Bugarske, Grčke građani stizali sat vremena ranije. Kako je izjavio, cilj je da već sledeće letnje sezone ova mera stupi na snagu.

“Pokazalo se da dobre rezultate u kontekstu ubrzanja saobraćaja daje zabrana preticanja za teretna vozila na auto-putevima u određenim vremenskim intervalima kada je pojačan intenzitet saobraćaja, recimo od 6 do 18 časova”, rekao je Momirović.

Međutim, ova incijativa, niti njeno obrazloženje nije stiglo do onih kojima najviše i znači, a to su kamiondžije.

„Mi kao udruženje i kao Radna grupa koja se bavi zakonskim aktima vezanim za saobraćaj, ništa od toga nismo zvanično dobili. Ko je tu priču plasirao, ne znamo, ali nas resorno ministarstvo nije obavestilo o tome”, kaže Ljubinko Zlatić iz Udruženja transportera Srbije.

Prema Zlatićevim rečima, slične zabrane postoje u nekim zemljama Evrope, ali, kako kaže, kod nas će teško zaživeti zbog starosti kamiona koji su na putevima.

„Napraviće se još veće gužve, jer stari kamioni sa malo konjskih snaga će se na usponima sporije kretati i praviti ozbiljne kolone. Ako ministarstvo bude dalo predlog za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja, mislim da će o tome biti javne rasprave”, objašnjavaju iz Udruženja transportera.

Bonus video: Pogledajte nove Dačije, test Toyote Aygo X i akciju sa Srbija relija

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare