Francuska je usvojila nova pravila koja će preprodavcima otežati poslovanje, jer će sada električni automobil kupljen uz podsticaj države morati da bude u vlasništvu kupca najmanje godinu dana. Ovo pravila su usvojena jer je veliki broj kupaca profitirao na prodaji tek kupljenog električnog automobila.
Do sada su kupci koji su kupili svoje vozilo uz pomoć državne subvencije morali da ga poseduju najmanje 6 meseci, ali je zbog brojnih malverzacija država promenila ovo pravilo.
Vlasnici električnih automobila moraće da budu u posedu istog najmanje 12 meseci i da pređu minimum 6.000 kilometara kako bi stekli uslove da ga prodaju. Ako nijedan od tih uslova nije ispunjen, automobil je i dalje moguće prodati ali se iznos subvencije mora vratiti državi. Cene polovnih automobila su naglo skočile poslednjih meseci, jer novih automobila nema u dovoljnom broju zbog problema u lancu snabdevanja. Potpuno električni automobili postali su izuzetno popularni, najviše zbog naglog skoka cena benzina i dizela.
Primera radi, mnogi primerci Tesle Model 3 na oglasima polovnjaka sa pređenih od 6.000 do 15.000 kilometara imaju cenu i veću od 50.000 evra. Tesla je donedavno prodavala osnovnu verziju ovog modela u Francuskoj za nešto manje od 45.000 evra, što je iznos za koji se dobija maksimalna subvencija od 6.000 evra. Dakle, kupac potroši 39.000 evra a zatim isti automobil proda za 50.000 evra. Profit „par ekselans“.
Francuske državne subvencije za kupovinu električnih vozila su jedne od najvećih u Evropi. Privatni kupci automobila sa cenom nižom od 45.000 evra dobijaju podsticaj od 6.000 evra (subvencija ne može biti veća od 40% cene vozila), a za modele sa cenom od 45.000 do 60.000 evra dobija se državna pomoć od hiljadu evra. Za električna komercijalna vozila odobrava se čak 7.000 evra, dok su kupci plug-in hibrida u mogućnosti da dobiju hiljadu evra bonusa od države.
Bonus video: Pogledajte reakcije naših ljudi na električni BMW iX
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram