Foto:Zoran Lončarević/Nova.rs

Dileme više nema, cela Evropa se okreće električnim automobilima i kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem je neminovna budućnost. Ovu tranziciju značajno olakšavaju hibridni automobili, kojih i u Srbiji ima sve više na putevima, mada i dalje na ovom polju značajno zaostajemo za zemljama Zapadne Evrope. Ipak, dobra vest jeste da sada postoji veći izbor ovakvih automobila i kod nas, a i cene su nešto povoljnije nego pre, pa tim povodom predstavljamo listu 10 najjeftinijih hibridnih automobila na srpskom tržištu.

Pre svega, treba naglasiti da su mesto na ovoj listi našli samo automobili koje i država prilikom davanja subvencija priznaje kao hibride. Naime, radi se o vozilima koja, kako piše u uredbi Vlade Srbije: „uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem imaju bar jedan električni motor i koja mogu da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme kreću isključivo na električni pogon.“

Dakle, na ovoj listi nema blagih hibrida koji su preplavili automobilsko tržište, već se tu nalaze isključivo klasični hibridi za koje se od države dobija subvencija od 2.500 evra. Tu je čak i državna pomoć od 3.500 evra za plug-in hibride, ali nijedan takav model nije dospeo na našu listu jer uglavnom imaju nešto višu cenu.

Toyota je pionir hibridne tehnologije, pa ne čudi da se veliki broj njihovih modela našao na ovoj listi. Dok mnogi proizvođači tek sada predstavljaju svoje prve generacije modela koje pokreće kombinacija benzinca i elektromotora, japanska kompanija je već krajem prošlog veka započela ovaj trend, pa je kod njih aktuelna već 4. generacija hibridnog pogona .

Što se cena samih modela tiče, radi se o zvaničnim ponudama uvoznika u Srbiji, bez uračunate državne subvencije. Kada se govori o subvencijama, treba naglasiti da je svih 120 miliona dinara koje je država namenila za pomoć pri kupovini hibridnih i električnih automobila za ovu godinu već potrošeno, ali je Ministarstvo za zaštitu životne sredine obezbedilo dodatna sredstva, pa i dalje možete računati na pomoć od 2.500 do 5.000 evra, u zavisnosti da li kupujete hibrid, plug-in hibrid ili potpuno električno vozilo.

Top 10 najjeftinijih hibridnih automobila u Srbiji (bez uračunate subvencije od 2.500 evra)

1. Toyota Yaris: od 20.790 evra

Najjeftiniji hibridni automobil u Srbiji je četvrta generacija Toyote Yaris, koja je premijerno predstavljena prošle godine. Ovaj automobil pokreće kombinacija 1,5-litarskog benzinca i elektromotora ukupne snage 116 KS.

Toyota Yaris
Toyota Yaris Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Toyota Yaris Hybrid u Luna paketu opreme košta 18.290 evra kada se uračunaju državne subvencije, a sa prosečnom potrošnjom koja je manja od 5 litara na 100 kilometara u gradskim uslovima, predstavlja dobar izbor za urbanu mobilnost.

2. Renault Clio E-Tech: od 21.390 evra

Hibridni Clio je svega nekoliko stotina evra skuplji od Yarisa, ali ima nešto više snage (140 KS) i u standardnoj verziji dolazi u bogatom paketu opreme Intens.

Foto:Renault

Pokreće ga kombinacija 1,6-litarskog benzinca, elektromotora od 35 kW i starter-generatora od 15 kW. Kako navodi Renault, u gradskim uslovima 80% vožnje je isključivo na struju, a potrošnja je 40% manja nego kod modela kojeg pokreće isključivo benzinski agregat.

3. Toyota Corolla Hatchback: od 23.050 evra

Ovaj model pokreće pogonski sistem čija je osnova benzinac zapremine 1,8 litara, a koji zajedno sa elektromotorom razvija 122 KS.

Foto: Sebastien Mauroy promo Toyota

Međutim, specifičnost Toyote Corolle jeste što se u ponudi nalazi još jedan hibrid, koji ima veću cenu za 3.500 evra, ali na osnovu našeg iskustva je svakako vredan ove doplate. Dvolitarski benzinac uparen sa elektromotorom u ovom slučaju isporučuje čak 184 KS.

4. Toyota Yaris Cross: od 23.490 evra

Još jedan automobil koji se našao na ovoj listi pripada Toyoti, ali radi se o njihovom najnovijem modelu koji je pre svega nekoliko dana imao domaću premijeru.

Foto: Toyota

Radi se o krosover verziji Yarisa, a što se hibridnog pogona tiče, on je isti kao i kod najjeftinijeg modela sa ove liste. Razlika u ceni donosi atraktivniji dizajn, višu poziciju sedenja i modernu tehnologiju.

5. Honda Jazz: od 23.990 evra

Četvrta generacija modela Jazz koja je odnedavno dostupna na našem tržištu dolazi isključivo sa hibridnim pogonom.

Jazz, Honda Jazz, Honda Džez, auto, automobil
Foto: Honda

Honda polako odustaje od konvencionalnih motora, a novi Jazz čiji 1,5-litarski benzinac u paru sa elektromotorom razvija 109 KS je pravi primer toga.

6. Toyota Corolla Sedan: od 25.300 evra

Kada se govori o dve verzije Corolle sa konvencionalnim pogonom, sedan je jeftiniji od hečbek verzije, ali je u hibridnom izdanju situacija nešto drugačija.

Foto:Toyota

Tajna se krije u tome što Corolla Sedan u hibridnom izdanju kreće od srednjeg paketa opreme Luna, ali što se pogona tiče, radi se o istom hibridu sa benzincem zapremine 1,8 litara, dok dvolitarski hibrid u ovom slučaju nije dostupan.

7. Hyundai Ioniq: od 25.990 evra

Model Ioniq je od starta zamišljen kao elektrifikovan automobil, a dostupan je kao hibrid, plug-in hibrid i potpuno električni automobil.

Foto:ULI_SONNTAG/Hyundai

Poređenja radi, hibridni Ioniq košta nešto ispod 26.000 evra, dok je početna cena plug-in hibrida 32.990 evra, a za električnu verziju potrebno je izdvojiti 35.990 evra.

8. Hyundai Kona: od 25.990 evra

Hibridni krosover korejske kompanije trenutno je na našem tržištu dostupan u dve verzije, a jeftinija je ona pre redizajna u Comfort paketu opreme.

Foto:Hyundai

Redizajnirana Kona Hybrid startuje od 26.990 evra, ali u nešto boljem paketu opreme Style. Pogon je i dalje isti, 1,6 GDI benzinac koji uparen sa elektromotorom razvija 105 KS.

9. Toyota Prius: od 28.400 evra

Na ovoj listi našao se i automobil od kojeg je sve počelo. Prva generacija predstavljena je još davne 1997. godine, kada je hibridni pogon bio ništa više od kockanja sa novom tehnologijom. Međutim, Toyota je ostala verna svojim idejama i Prius je postao pravi hit, pogotovo na tržištu Severne Amerike.

Foto:Toyota

Mnoge poznate ličnosti želele su da pokažu svoju posvećenost zaštiti životne sredine vožnjom Priusa, što je dovelo do skoka popularnosti ovog modela. Danas je aktuelan redizajn četvrte generacije, a prema najavama, sledeći Prius koji dolazi uskoro mogao bi da ima potpuno novu tehnologiju pogonskog sistema.

10. Renault Megane Conquest E-Tech: od 32.590 evra

Najnoviji model u ponudi francuske kompanije jeste kupe-krosover Megane Conquest, koji je dostupan i u hibridnom E-Tech izdanju. Međutim, hibridni Megane Conquest dolazi isključivo u kombinaciji sa najvišim paketom opreme R.S. Line što značajno podiže cenu ovog modela.

Renault Megane Conquest
Renault Megane Conquest Foto:Nova.rs

Hibridni Megane Conquest ima sličan pogonski sistem kao i Clio E-Tech, ali sa 5 KS više. Ovu verziju smo nedavno testirali, a naše utiske pročitajte ovde.

Koje su razlike između blagih, klasičnih i plug-in hibridnih sistema, pročitajte ovde.

Bonus video: Prvi kadrovi sa našeg testa Toyote Hilux u Severnoj Makedoniji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram