Uvek je najbolje reagovati čim primetite da nešto na automobilu ne radi kako treba, bilo da je reč o "sitnicama" ili o nekim vitalnim delovima vozila. Ipak, na našim prostorima vozači u velikoj meri zanemaruju brojne znakove koji jasno govore da problem treba da se reši. Kada to potraje, neminovno je da se približava "kraj". Pogledajte koji znakovi otkrivaju da je ili krajnje vreme da nešto preduzmete, ili da se, nažalost, oprostite od automobila.
Ovde ćemo navesti 10 znakova koji mogu da ukažu na neophodnost skupih popravki, ali i onih u koje možda ne vredi ulaziti.
1.Primetili ste koroziju
Pojava rđe je znak za uzbunu jer se brzo širi i što se pre sanira tim bolje. Međutim, zavisno od količine zahvaćenih područja, taj problem se prečesto ignoriše jer je reč o nimalo jeftinom zahvatu.
Zato je u ovom slučaju neophodno detaljno proceniti kolika je šteta i vredi li te popravke, prenosi N1.
2.Curenje tečnosti
Ako svaki mesec morate da dopunite bilo koju od vitalnih tečnosti u vašem automobilu – rashladnu, za kočnice, ulje u motoru, ili tečnost za servo upravljač, onda je samo pitanje kad će, a ne hoće li ovi delovi, odnosno sistemi prestati da rade.
3.Cena popravke: Pre nego što potrošite veliki novac na generalku motora ili na skupu zamenu nekog vitalnog dela automobila, zapitajte se za koliko bi mogli da ga prodate dok je još u pogonu i da li možete da kombinujete prihod od prodaje s novcem koji bi inače potrošili na popravke da kupite noviji i pouzdaniji automobil.
4.Kad zasvetli lampica
Ukoliko vam svetli lampica “check engine” za kontrolu motora, onda biste morali što pre da odvezete auto u servis. Ako svetli lampica za pritisak ulja, najbolje da odmah stanete. Ako se više lampica učestalo pali – potražite drugi automobil.
5.Dim iz auspuha
Ukratko, ko zanemaruje obojeni dim iz auspuha, uskoro će ostati bez ispravnog automobila. Plavi dim koji dolazi iz izduvne cevi znači da vaš automobil troši ulje, ako se pojavljuje beli znači da u motor dolazi rashladna tečnost i da je isparavanje kondenzata u izduvu (kako temperatura raste tako voda isparava) što je bezazleno.
Crni dim kod benzinca je znak da sagoreva previše goriva pa proverite filter vazduha, a mogući su i ozbiljniji problemi. Detaljnije o tome kako da po boji dima otkrijete kvar, pročitajte ovde.
6.Zvuk „kucanja“
Preskakanje redovnog održavanja i zamene ulja i drugih potrošnih delova u motoru može na kraju uzrokovati da bregasto vratilo vašeg automobila više nije sinhronizirano s klipovima, što dovodi do zvuka „kucanja“ a to je znak da nešto ozbiljno nije u redu. Ujedno znači skuplji kvar i obično je vreme da u ovom trenutku počnete da štedite za novi motor.
7.Automobil trza pri pokretanju i zaustavljanju
Ako vozilo trza samo pri pokretanju neretko može biti do korpe kvačila, svećica, „bobine“ i još pojedinih kvarova koji nisu problem za popravku.
Međutim, kako piše Auto Klub, ako trza i neprijatno podrhtava, i ako se još čuju neprijatni zvukovi i pri pokretanju, ubrzavanju, kočenju i pri samom zaustavljanju onda se najčešće radi o prenosu ili samom motoru sa kojim nešto opasno nije u redu. A popravke ovih delova su poznate kao izuzetno skupe.
8. Muke sa menjačem
Ako je reč o ručnom menjaču, nepreciznije promene „brzina“ i sporiji hod kod kod promena manji je problem. Mehanika se jeftinije popravlja, ali ako imate automatik koji pritom ima sve sporije reakcije, to je znak da je pri kraju.
Kad više ni ne menja brzine, pred vama je još tek nekoliko kilometara i neizbežno – totalni otkaz menjača. Popravka je skupa i vreme je za drugi automobil.
9.Povećani troškovi
Kada ste kupili tada povoljni polovni, recimo, SUV, ali premijum proizvođača, možda vas je cena privukla, ali samo redovno održavanje vašeg automobila je skupo. Nemojte siliti, već se preračunajte da li imate novca da koristite takav auto. Takođe, možda ste kupili neki model sa živahnim turbo benzincem, koji voli da troši, ali tada cene goriva nisu bile visoke kao danas. Sada već samo točenje goriva kvari vašu finansijsku sliku i narušava kućni budžet pa bi trebalo da razmislite da li je taj automobil i dalje baš najbolja opcija za vas.
10. Garancija i kilometraža
Ako garancija traje na primer 5 godina, vrlo je važno da proverite i nakon koliko pređenih kilometara se završava. Jer ako je, recimo to na 150.000 km, a vi inače prelazite velike kilometraže i prešli ste toliko za npr. 4 godine, vaša garncija je istekla i pitanje je da li ćete doplatiti produženje ili ipak potražiti drugi automobil.
Koje su najčešće greške vozača pri održavanju automobila, saznajte ovde.
Bonus video: Ko su nezahvalnici u saobraćaju i da li ste jedan od njih?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram