Užice, poskupele perionice, perionica, samouslužna perionica, poskupljenje
Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Mnogo je mišljenja o održavanju vozila zimi, a dobronamerne preporuke kreću se od saveta da se automobil zimi što češće pere, do mišljenja da bi trebalo izbegavati auto-perionicu kako bi se sačuvala boja. Kolege iz nemačkog autokluba (ADAC) odlučile su da objave par saveta na tu temu.

Da li je istina da je automobil zimi izuzetno zagađen ostacima soli koja se posipa po putevima? Da i ne.

Naime, „zimska“ prljavština sa puteva, prevenstveno industrijska so ima izuzetno korozivan učinak na lak ali na prethodno već oštećenom vozilu, piše N1.

Sa druge strane, neoštećene površine boje mogu lako da se izbore sa naslagama „zimske“ prljavštine, mada – retki su oni koji danas imaju automobil bez nekog oštećenja.

Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Kada zimi ne bi trebalo da idemo u auto-perionicu?

Na ekstremnim temperaturama ispod -10 stepeni C. Trebalo bi izbegavati termički šok ako voda iz auto-perionice, koja je na 10 do 30 stepeni C udari u delove vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno tako površine s oštećenom bojom trpe dodatni toplotni udar, piše HAK revija.

Pre ulaska u auto-perionicu neophodno je ukloniti sve ostatke snega i leda, jer struganje leda može oštetiti lak vozila. Na kojoj temperaturi gorivo počinje da mrzne, pročitajte ovde.

Bonus video: Da li koristite pametne semafore u Beogradu?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar