Francuska zastupnica u Evropskom parlamentu Karima Deli predložila je uvođenje nove vozačke dozvole B+ kategorije za SUV vozila.
To je ujedno cilj boraca za klimatske promene zbog veće stope zagađenja koju proizvode ova vozila, piše Politico.
Međutim, to je ujedno i inicijativa o većoj stopi sigurnosti zbog opasnosti koju SUV vozila predstavljaju za pešake, bicikliste i vozače manjih automobila.
SUV vozila, ne samo da zauzimaju više prostora i više zagađuju okolinu, nego je i u smislu sigurnosti na putiveima veća verovatnoća da će takva vozila pri sudarima s manjim putničkim vozilima naneti mnogo ozbiljnija oštećenja i izazvati potencijalno veće posledice po putnike, smatra zastupnica Zelenih u Evropskom parlamentu, a prenosi N1.
Standardna B dozvola, koja je trenutno potrebna za vožnju automobila i kombija nije u potpunosti adekvatna za velike putničke automobile – ističe Deli.
Umesto toga, ona u svom izveštaju o reformi pravila o vozačkim dozvolama u EU predlaže da se uvede nova dozvola B+ kategorije, koja bi se odnosila na automobile i kombije teže od 1,8 tona.
Vozači bi mogli da je dobiju probno nakon dvogodišnjeg korišćenja B dozvole, ali tek od minimalno navršene 21. godine.
To bi prisililo vozače popularnih teških SUV-ova kao što su Audi Q7, Volvo XC90 i BMW X5 da koriste ažurirane dozvole koje zahtevaju veći stepen odgovornosti u saobraćaju.
Deli je dodala da bi moglo biti izuzetaka kada su u pitanju profesionalni vozači ili vozači koji voze slična vozila u posebne svrhe, kao što su vozila hitne pomoći.
Njen predlog takođe uključuje sistem vozačkih dozvola temeljen na bodovima za celu EU koji bi evidentirao saobraćajne prekršaje i poništavao ili suspendovao dozvole od određenog praga.
Takav sistem ima potencijal da smanji broj nesreća i smrtnih slučajeva na putevima.
Bonus video: Vozili smo Renault Austral: Da li je dostojan naslednik Kadjara, koliko troši i koliko košta u Srbiji?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare