Kako smo već pisali, sve veći broj evropskih proizvođača automobila prekida proizvodnju u Rusiji, a pojedini su čak obustavili izvoz i prodaju u ovoj zemlji. Posle BMW-a, Porschea, Volkwagena i drugih, sada se i Mercedes oglasio.
Raste broj nemačkih preduzeća, uključujući i najveće, koje zbog napada Rusije na Ukrajinu seku saradnju sa ruskim partnerima. Gigant sa sedištem u Štutgartu kratko je saopštio da „prekida izvoz putničkih vozila i kombija u Rusiju i stopira saradnju sa lokalnim dobavljačima.“, prenosi N1.
Mercedes je pre nepune tri godine otvorio svoju prvu fabriku automobila u Rusiji, nedaleko od Moskve. Inauguraciji pogona vrednog četvrt milijarde evra sa više od 1.000 zaposlenih prisustvovao je i ruski predsednik Vladimir Putin.
Mercedes sarađuje i sa ukrajinskim dobavljačima raznih komponenti. „Pažljivo pratimo situaciju i u stalnom smo kontaktu sa dobavljačima da održimo kanale isporuke otvorenim.“
Nekoliko drugih nemačkih kompanija je učestvovalo još u prvom talasu sankcija i najavilo povlačenje sa ruskog tržišta. Nešto pre Mercedesa, saopštenja o prekidu saradnje sa Rusijom i održavanjem poslova sa ukrajinskim dobavljačima izdali su BMW, Porsche i Volvo.
Najveći proizvođač kamiona na svetu, Daimler Track je isto obustavio aktivnosti u Rusiji, uključujući i saradnju sa proizvođačem oklopnih vozila Kamaz.
Automobilska industrija je ključan deo nemačke privrede. Posledice ruskog napada na Ukrajinu će skoro izvesno teško pogoditi branšu koja već mesecima trpi i zbog teškoća u svetskim lancima isporuke.
Rat će dodatno produbiti nestašicu delova i sirovina i svi proizvođači najavljuju redukciju proizvodnje, uključujući i potpuno zaustavljanje pojedinih pogona.
Prema podacima Udruženja nemačkih proizvođača automobila VDA, u Rusiji i Ukrajini 49 fabrika snabdeva nemačke automobilske kompanije.
Rusija je jedan od najvećih izvoznika nikla (neophodnog za električne automobile) i paladijuma (neophodnog za katalizatore i DPF), a u Ukrajini se, između ostalog, proizvode kablovi za auto-industriju. Zbog trenutne situacije giganti poput VW-a i BMW-a morali su da zaustave rad u svojim najvećim fabrikama u Evropi zbog nedostatka ovih komponenti.
Više o tome kako će sukobi u Ukrajini uticati na automobilsku industriju, pročitajte ovde.
Bonus video: Je l plastikaner? Test Toyote Yaris Cross i odgovori na vaša pitanja
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare