Koliko često proveravate gume? Sigurno ne redovno jer pritisak u pneumaticima treba proveravati na svakih 15 dana. Čak i pola bara niža vrednost od propisane menja vozne karakteristike automobila, pa se povećava put kočenja, a pogoršava se i prolazak kroz krivine. Ipak, ono što bi vozače trebalo da natera da provere svoje gume jeste i povećana potrošnja goriva koju donose nedovoljno naduvani pneumatici.
Veći otpor kotrljanja guma znači da troše do 0,3 litre više goriva na 100 km. Zbog toga se u Evropi svake godine potroši tri milijarde litara goriva više, navodi N1.
Ako je pritisak u gumama previsok, to negativno utiče na udobnost vožnje, a trošenje gazećeg sloja je tada ubrzano. Koji je ispravan pritisak za vaše gume proverite u uputstvu vašeg vozila, na B-stupu vozačevih vrata, na nalepnici u ostavi ispred suvozača ili ako nema ni tamo, onda na web stranici proizvođača.
“Zbog udobnosti proizvođači obično navode samo minimalni pritisak. Povećanje od 0,2 bara jedva je primetno u smislu udobnosti, ali smanjuje potrošnju goriva bez žrtvovanja bezbednosti”, savetuju iz nemačkog ADAC-a, a prenosi revija HAK.
Pritisak u gumama najbolje je izmeriti pre vožnje ili nakon nekoliko pređenih kilometara, dok su gume još hladne.
Zašto ne treba kupovati polovne gume, saznajte ovde.
Bonus video: Anketa – Na kakvim gumama se vozimo u Srbiji