Foto: Shutterstock

Ideja koja je nekada bila teško zamisliva, sa svakom toplijom zimom postaje sve aktuelnija. Sve veći broj vozača se odlučuje za univerzalne gume, jer su iz godine u godinu zime sve blaže, pa često nema potrebe za klasičnim zimskim pneumaticima.

Ovu činjenicu potvrđuju i prodajni rezultati, jer je prodaja univerzalnih guma tokom 2021. u Evropi porasla za 35 procenata, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača guma (ETRMA). Za nešto manje od deset godina, udeo korisnika takozvanih „all-season“ pneumatika se udvostručio.

Od države do države, u zavisnosti od klimatskih uslova, taj udeo oscilira, ali može se zaključiti da danas svaki četvrti automobil u Evropi koristi univerzalne pneumatike. Zimske gume, kao što i ime samo kaže, posebno su dizajnirane za vožnju u zimskim uslovima. Sneg na kolovozu je samo jedan od uslova u kojima je zimska guma neophodna. Prosto rečeno, zimski pneumatici svoje prednosti pokazuju pri temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa.

Univerzalne gume su namenjene za korišćenje tokom cele godine. Zbog toga moraju da imaju karakteristike koje omogućavaju bezbednu vožnju kako pri visokim, tako i pri niskim temperaturama. Kako bi ovo postigle, ove gume nude kombinaciju letnjih i zimskih pneumatika.

Foto: Shutterstock

Leti nisu savršene što se tiče prianjanja pa podlogu, pa se i jače troše, a zimi će zadržati zadovoljavajuća svojstva, sve dok ne zavladaju pravi zimski uslovi. Zbog toga je i jasno zašto se ove gume ne koriste na severu Evrope, gde ponekad ni zimske gume nisu dovoljne, ali i zašto su, recimo, omiljen izbor kod vozača gradskih automobila.

Univerzalne gume donose i uštedu kako vremena tako i novca, jer ne morate dva puta godišnje da posećujete vulkanizera i trošite novac na dodatni set pneumatika, ali i na njihovo skladištenje. Ipak, kada zavladaju pravi zimski uslovi, „all-season“ gume vas neće spasiti. Zimska guma je tu neprikosnovena, a sa dubljim šarama mnogo lakše uklanja sneg.

Ipak, blaže zime idu u prilog univerzalnim gumama. Iako su ovi pneumatici lošiji po performansama i od letnjih i od zimskih guma, nudi kompromis, pa je dobar izbor u podnebljima gde temperatura zimi pada ispod 7 stepeni, ali gde nema obilnog snega i gde putevi nisu često zaleđeni.

Kako piše Index.hr, još jedna njihova prednost je manja buka, pa uz uštedu pri svakoj neodrađenoj zameni pneumatika, sasvim je jasno zašto se nameću kao optimalan izbor za prosečne vozače, koji ne prelaze veliki broj kilometara.

Bonus video: Evo ko ne mora da kupuje prave zimske gume

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar