Sukob u Ukrajini još više je usporio proizvodnju automobila, nakon već postojećih problema sa nestašicom mikročipova. Prodaja u februaru dostigla je najniži nivo u tom mesecu od kada se meri statistika prodaje.
Tokom prošlog meseca, u državama EU, EFTA i Velike Britanije, registrovano je 804.028 novih automobila, što je pad od 5,4% u odnosu na februar 2021.
To je još oštriji pad u odnosu na januar, kada je prodato 2,4% manje automobila u odnosu na isti mesec prošle godine.
Tržišni lider, Volkswagen Grupa, zabeležila je pad od 12 procenata, a svi brendovi unutar ove grupacije su imali lošije rezultate osim Porschea koji je prodao 8,1% više automobila nego u februaru 2021. Stellantis je prošao još gore, jer je prodaja bila manja za 18%, a najviše je pao Peugeot i to čak 24%.
Kao i prethodnih meseci, Hyundai Grupa ima odlične rezultate, a u prethodnom mesecu su imali za četvrtinu veću prodaju nego u februaru 2021.
Što se premijum brendova tiče, Mercedes je zabeležio rast od 3 procenta, dok su Audi i BMW imali manju prodaju za 3,5%, odnosno 4,4%.
„Prodaja automobila u Evropi nije bila na sjajnom nivou i pre rata u Ukrajini koji je doveo do zaustavljanja proizvodnje i nedostatka komponenti, a ovaj problem će još više usporiti oporavak evropskog automobilskog tržišta tokom 2022“, izjavio je Michael Dean, analitičar Bloomberga.
Prema rečima ovog analitičara, prodaja će najverovatnije stagnirati ove godine, a predikcija pre ovog sukoba bila je rast od 5 procenata. I dok su tržišta poput Velike Britanije, Nemačke i Španije zabeležila veću prodaju u februaru, Italija i Francuska su imale dvocifren pad novih registracija.
Bonus video: „Je l’ plastikaner?“ Test Toyote Yaris Cross i odgovori na vaša pitanja
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram