Tranzicija ka električnim automobilima nosi i jednu neizbežnu nuspojavu – smanjenje broja zaposlenih u fabrikama. Električni automobili imaju mnogo manje komponenti nego benzinci i dizelaši, jednostavnije ih je sastaviti, a sada su počele i prve konkretne akcije po tom pitanju.
Prvo je Ford najavio ukidanje 1000 radnih mesta u SAD-u a zatim je i Honda predložila prevremenu penziju, a više od 2.000 radnika prihvatilo je to u Japanu.
Razlika među njima je u tome što je Ford upravo otvorio svoj program. Ponuđeno je šest meseci plate i šest meseci zdravstvene zaštite za radnike koji prihvate opciju ostanka bez posla. U Hondinom slučaju, program je otvoren u aprilu, a zatvoren u julu. Tih 2.000 radnika koji idu u prevremenu penziju predstavlja 5% Hondinog osoblja sa punim radnim vremenom u Japanu.
Osim što će primati penziju, radnici koji imaju između 55 i 63 godine primaće i plate tri godine. Kako piše HAK Revija, ovo je prvi put u deset godina da je Honda svojim radnicima u Japanu ponudila paket za prevremenu penziju. Cilj je restrukturiranje radne snage za proizvodnju više električnih vozila.
Uskoro bi i drugi proizvođači automobila mogli da krenu u istom smeru. Osim smanjenja radne snage, kompanije ih mogu premestiti na druga radna mesta kako bi efikasnije iskoristili svoje kadrove zbog proizvodnje električnih automobila.
Bonus video: Srbija na evropskom začelju u preradi kućnog otpada
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: