Mustang
Foto: Ford via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Ford je zabeležio značajan trenutak na svom putu elektrifikacije, jer je tokom ove godine proizvedeno više Mustanga sa električnim pogonom od istoimenog modela kog pokreće benzinski motor. Iako električni SUV i sportski kupe dele isto ime, radi se o potpuno različitim modelima ali ovo poređenje pokazuje kako se kreću trendovi u automobilskoj industriji.

Pročitajte još:

Tokom ove godine Ford je proizveo 27.816 primeraka modela Mustang Mach-E u fabrici u Meksiku, dok je sa proizvodnih traka fabrike u Mičigenu sišlo 26.089 Mustanga koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Mustang Mach-E je stigao na tržište krajem prošle godine i čak je postao najprodavanije vozilo u Norveškoj prošlog meseca.

U Sjedinjenim Američkim Državama, gde je prelazak na električna vozila nešto sporiji, benzinski Mustang i dalje beleži bolju prodaju od imenjaka sa baterijama i to u odnosu 3 prema 1.

Mustang
Foto: Ford via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Jim Farley, izvršni direktor Forda rekao je prošle nedelje da očekuje da 4 od 10 modela ove kompanije postanu potpuno električni do 2030. Pored toga, on je otkrio planove da se povećaju investicije u razvoj električnih modela za 36 procenata na čak 30 milijardi dolara. Podsećamo da je 19. maja predstavljena i električna verzija jednog od najprodavanjih automobila na svetu, Forda F-150.

Foto: Ford

Globalna nestašica mikročipova jedan je od razloga zašto je električni Mustang Mach-E prestigao benzinski po broju proizvedenih primeraka. Kako je rekao Farley, Ford prioritet daje novim modelima kao što su Mach-E i Bronco kada raspoređuje preostale čipove kojih nema puno. Primera radi, Flat Rock postrojenje u Mičigenu nije proizvelo nijedan Mustang sa benzinskim motorom tokom prošlog meseca.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar