Nakon kraće, ali veoma detaljne restauracije, jedan BMW 2002 iz 1968. ponosno pozira pod svetlima reflektora među svojom velikom braćom u BMW muzeju na Novom Beogradu. Razgovarajući sa kolekcionarom, gospodinom Obradovićem, saznali smo kako je ovaj tamnozeleni "bavarac" uvršten u kolekciju, šta je njegov značaj za istoriju kompanije i ličnu BMW istoriju koja se prožima kroz celokupnu muzejsku postavku ovog jedinstvenog mesta.
BMW-ova serija 02 predstavljena je 1966. godine kao kompaktni i okretni model 1600. Ova limuzina sa dvoja vrata brzo se pokazala kao najbolje prodavani model u gami, te je interesovanje za nju donelo i druge, snažnije verzije. Najbitniji korak u razvoju pomenutog modela bilo je predstavljanje modela 2002.
On je svoj život započeo kao lični projekat nekolicine inženjera koji su uspeli da ubede čelnike da je konstrukcija BMW-a E10 spremna da izdrži M10 motor sa zapremiom od dva litra i sto konjskih snaga. Tako, legenda je rođena, a 2002 je potom dominirao na brdskim i kružnim trkama širom Evrope.
U vreme kada se ovaj automobil pojavio, gospodin Obradović je završio studije i dobio svoj prvi posao, a tada je novi BMW 2002 je bio nedostižan:
„Kad sam bio mladić, to je bio pojam. U tom smislu mi auto znači iako sam i tada čeznuo za drugim modelima. Tada sam počinjao da radim i nov auto je koštao dvadeset ili trideset mojih pripravničkih plata. Tu su još bile i čuvene trke oko Ušća koje su bile bodovane za evropsko prvenstvo. Tada su dolazili i neki ozbiljniji trkači sa svojim automobilima.“
U to vreme, gospodin Obradović je postavljao osnove svoje kolekcije. Naime, tada je vozio BMW 502, a nekoliko godina kasnije je došao do svog prvog BMW-a 503 kog je dugo godina kasnije restaurirao. Iako konceptom odskače od kolekcije velikih kupea, BMW 2002 se našao među njima zbog svoje istorijske važnosti: „Uvek mi je bila želja da ga uvrstim u kolekciju jer je to automobil koji je podigao, da ne kažem povratio sportski imidž BMW-u.
Ovaj BMW 2002 je standardni model sa 100 konjskih snaga i jednim karburatorom, a posebnim ga čini odlično stanje koje duguje činjenici da je prešao 130.000km i da je tokom svih godina pažen u jednoj porodici: „Auto je kupljen od prvog vlasnika, odnosno od njegovog sina koji ga je držao u garaži u Banji Koviljači petnaest godina.
Ako ste zaljubljenici u automobile i filozofiju ove bavarske kompanije, sada imate razlog više da posetite kolekciju Predraga Obradovića i doživite emociju koja isijava iz svakog od ovih remek dela automobilizma.
Fotografije ovog BMW iz novobeogradskog muzeja pogledajte ovde, gde možete pročitati i čitavu priču o restauraciji ovog kultnog „bavarca“.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: