Ilon Mask je na Tviteru poručio da automobil u kom su poginule dve osobe nije koristio autopilot, ali preliminarna istraga pokazala je da niko nije sedeo za volanom. Šta se onda desilo?
Još uvek nema zvaničnih informacija o uzroku saobraćajne nesreće sa Teslinim automobilom koji je izleteo sa puta i zapalio se, a u kojem su poginule dve osobe. Kako piše zimo.dnevnik.hr, prve informacije koje je objavila policija kažu da na prednjem sedištu automobila nije bilo nikoga, tj. da u automobilu nije bilo vozača, pa su iz policije nesreću odmah povezali sa Teslinim autopilotom, odnosno softverom za autonomno upravljanje vozilom. Vetar u leđa tim tvrdnjama dala je supruga jednog od tragično preminulih muškaraca jer joj je muž, nedugo pre nesreće, javio da idu da se voze i spomenuo je autopilot.
Šta se konkretno desilo nije poznato, ali već posle prvih informacija o nesreći, kojoj je navodno kumovao autopilot, deo vlasnika Teslinih vozila, kao i osoba koje više godina prate Maskovu kompaniju, izrazili su sumnju u tu verziju priče. Naime, upozorili su kako autopilot ima brojne sigurnosne opcije koje bi trebalo da spreče takve situacije, na šta je ukazao i jedan korisnik Tvitera. Napisao je da sedište prepoznaje težinu kao potvrdu da je vozač na njemu, da ruke moraju da budu na volanu, kao i da autopilot prepoznaje ograničenje brzine i ne vozi iznad njega.
This doesn’t make sense.There are safety measures in place with the autopilot Seat is weighted to
make sure there is a driver ,hands must be on steering wheel every 10 seconds or it disengages.
Autopilot doesn’t go over the speed limits oover limit isi mpossible… Research pls— Ahmad A Dalhat (@Amart15416132) April 18, 2021
Na taj je tvit reagovao je i Ilon Mask, koji je napisao kako podaci iz automobila pokazuju da u trenutku nesreće autopilot nije bio aktiviran, i da taj automobil nije imao kupljen softver Full Self-Driving, a upozorio je kako su, da bi autopilot bio aktivan, neophodne i saobraćajne trake na putevima, što nije bio slučaj sa deonicom na kojoj je došlo do saobraćajne nesreće. Pritom je Ilon opleo i po medijima napisavši da je istraživanje korisnika koji je objavio taj tvit mnogo bolje od profesionalnog, obrušivši se pre svega na novinare Wall Street Journala.
Dakle, ako autopilot nije bio uključen, a na prednjem sedištu nije bilo vozača, šta se onda dogodilo te kobne večeri? Na Electreku, stranici koja detaljno prati industriju električnih automobila i Teslu, napominju kako postoje načini kojim mogu da se zaobiđu takve sigurnosne opcije koje sprečavaju korišćenje autopilota u određenim situacijama. Cela situacija je prilično neobična, a odgovor na to šta se dogodilo trebalo bi da da celokupna istraga koja će, naravno, uključivati i podatke iz samog automobila.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare