Foto: Promo/Škoda

Već se dosta pričalo o planu EU da od 2035. zabrani prodaju automobila koje pokreću benzinci i dizeli, ali kako sada izgleda, ova tranzicija neće ići tako lagano. Češka je prva zvanično izrazila nezadovoljstvo povodom najavljene zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji, dok Italija traži izuzetke za svoje proizvođače superautomobila.

Dok mnoge zemlje širom Evrope najavljuju svoje planove o prestanku prodaje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem do 2030. ili 2035. godine, češki premijer Andrej Babiš rekao je kako se protivi tom planu.

„Nećemo se složiti sa zabranom prodaje automobila na fosilna goriva. Nije moguće. Ovde ne možemo diktirati ono što su zeleni fanatici osmislili u Evropskom parlamentu “, rekao je „bez dlake na jeziku“ Babiš za lokalnu novinsku kuću. Češka bi trebalo da preuzme rotirajuće predsedavanje Evropskom unijom u drugoj polovini sledeće godine, a Babiš navodi kako će se predložena tema zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem staviti na prioritetnu listu. Uz to, češki premijer je dodao kako će Češka podržati uvođenje infrastrukture za električna vozila, iako neće subvencionisati njihovu proizvodnju.

Foto: Promo/Škoda

Češka je jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila po stanovniku. Zapravo, automobilska industrija čini gotovo trećinu češke privrede, pri čemu Škoda, Toyota i Hyundai proizvode svoje automobile u toj zemlji.

Sa druge strane, Italija se nije usprotivila zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem poput Češke, ali zato traže izuzetke za svoje proizvođače sportskih automobila.

Foto:promo Ferrari

Kako piše Auto Klub, nedavno je Lamborghini predstavio naslednika legendarnog Countacha sa cenom od 2,6 miliona dolara. Novopredstavljeni Lamborghini koristi 6,5-litarski atmosferski V12 u kombinaciji sa superkondenzatorom.

Foto: Lamborghini

Ova činjenica pokazuje da italijanska marka još uvek nije spremna za potpuni prelazak na električni pogon. Glavni tehnološki direktor Lamborghinija Maurizio Reggiani je na konferenciji Pebble Beach Concours d‘Elegance istakao kako smatra da je za Lamborghini od fundamentalne važnosti da nastavi da koristi V12. U tome je dobio i veliku podršku – italijanska vlada podnela je molbu Evropskoj uniji da Lamborghini i Ferrari budu izuzeti iz planiranog ukidanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine.

Foto: Lamborghini

Oliver Blume, izvršni direktor Porschea, za Bloomberg je izjavio kako misli da bi popuštanje EU pred Italijom bila greška. Prema njemu, električna vozila biće samo bolja, odnosno „nepobediva u sledećoj deceniji“. „Električni automobili uvek iznova dokazuju svoju superiornost u performansama, koja će se nastaviti kako proizvođači automobila dalje razvijaju tehnologiju“, rekao je Blume.

Bonus video: Može i ovako – zamena točka na motoru tokom vožnje

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar