U italijanskoj fabrici rade bez odmora, pa su nas počastili još jednim novitetom. Ali, ovde nije reč o novom izdanju, opremi ili tome slično – ovo je najsnažniji “lamborghini” ikada napravljen. Model “essenza SCV12” ima čak 830 KS, i što je najbolje od svega – nije hibrid, niti električni, već koristi V12 atmosfersko srce.
Novi sportski model je konstruisan u okviru “Squadra Corse” trkačkog odeljenja i nema dozvolu za vožnju u javnom saobraćaju. Najsnažnijih trkačkih mašina, namenjenih isključivo za korišćenje na stazi, biće napravljeno svega 40.
Izuzetno agresivni dizajn “essenza SCV12”, ovom hiper-automobilu omogućava silu potiska jednaku GT3 trkačkim modelima. Tome najviše doprinose prednji spliter i veliki spojler pozadi. Vazduh koji ulazi u usise na haubi prolazi kroz krov kako bi hladio veliki i snažan motor. Štaviše, reč je o najsnažnijem V12 motoru sa znakom Lamborghinija, koji razvija nešto više od 830 KS, a snagu, ovoga puta na zadnje točkove prenosi trkački “X-trac” sekvencijalni menjač.
Atmosferski agregat poznat je iz modela “aventador SVJ”, ali je ovde postavljen drugačije kako bi omogućio montažu menjačke kutije pozadi. Takođe, “essenza” je lakša za 136 kg, koristi potpuno karbonsku strukturu bez unutrašnjeg kaveza i prvi je GT model razvijen kako bi zadovoljio FIA standarde bezbednosti.
Lagana konstrukcija doprinela da je na jednu konjsku snagu dođe svega 1,66 kg mase vozila, dok je aerodinamični dizajn zaslužan za silu potiska od čak 1.200 kg pri brzini od 249 km/h. “Essenza SCV12” ima Brembo kočioni sistem, Pireli trkačke slik gume montirane na točkove od magnezijuma, dijagonale 19 napred i 20 inča pozadi.
U kabini je multifunkcionalni volan sa displejom inspirisanim F1 kabinom, a sa namerom da vozač ne mora da sklanja ruke sa upravljača. Tu si i OPM trkačka sedišta sa karbonskim kućištem.
Kupci ovog modela postaće deo ekskluzivnog kluba, koji će im omogućiti specijalne programe vožnje sa njihovim hiper-automobilom i to na najprestižnijim trkačkim stazama na svetu. Ovaj program obuhvata i skladištenje vozila, kao i servis u fabrici u Bolonji. Svaki primerak imaće svoju personalizovanu garažu i web-kamere putem kojih vlasnici mogu da nadgledaju svoje “essenze” 24 sata dnevno.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare