Foto: Lamborghini

Radi se o hiperautomobilu ograničene proizvodnje koji odaje počast legendarnom modelu iz prošlosti, koji je upravo proslavio 50. godišnjicu. U suštini, novi model sa oznakom LPI 800-4 usvaja elemente dizajna kultnog prethodnika uz modernu tehnologiju Siana FKP 37, koji je baziran na Aventadoru.

Kao i svi moderni superautomobili sa značkom bika, LPI 800-4 zadržava klinasti oblik, uglaste površine i specifična vrata. Zanimljivo je da je sva ova dizajnerska rešenja imao i prototip Countach LP500 kojeg je dizajnirao Marcello Gandini 1971. godine. Tri godine kasnije, debitovao je i serijski Countach sa oznakom LP400.

Foto: Lamborghini

Na prednjoj strani najviše se ističu trapezoidna svetla, ravni nos i pravougaoni usisnici koji podsećaju na kasniju verziju Countacha iz 1985. godine. Lukovi točkova imaju retro šestougaoni oblik, a unutar njih su smešteni točkovi od 20 inča napred, odnosno 21 inča pozadi.

Foto: Lamborghini

Elementi prototipa iz 1971. godine vide se i iza bočnih prozora u obliku proreza, „perscopio“ krovnog dizajna i zadnjeg vetrobranskog stakla. Sa druge strane, elementi poput ogromnog vazdušnog kanala i gornjih usisnika na širokim „ramenima“ više podsećaju na kasnije verzije sa kraja 80-ih.

Foto: Lamborghini

Šestougaona zadnja svetla pozajmljena su od Siana, ali ostatak zadnjeg dela koristi jednostavniji pristup sa integrisanim difuzorom od ugljeničnih vlakana uz četvorostruki završetak izduvnih cevi. Ne postoji vidljiv zadnji spojler, ali linije nam sugerišu na aktivni spojler, iako Lamborghini nije otkrio ništa o aktivnoj aerodinamici.

Foto: Lamborghini

Osim monokoka od ugljeničnih vlakana, LPI 800-4 sa Sianom deli i atmosferski 6,5-litarski V12 sa hibridnom tehnologijom. On u novom Countachu proizvodi 780 KS, dok 48-voltni elektromotor stvara dodatnih 34 KS.

Kako piše Auto Klub, snaga se prenosi putem sedmostepenog automatika na sva četiri točka. Kao i u Sianu, energija iz sistema regenerativnog kočenja smeštena je u superkondenzatoru koji je lakši od klasične litijum-jonske baterije.

Iz Lamborghinija najavljuju ubrzanje do 100 km/h za 2,8 sekundi, od 0-200 km/h za 8,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 355 km/h. Reč je o istim performansama koje imaju Sian FKP 37 i Aventador LP 780-4 Ultimae.

Foto: Lamborghini

Countach LPI 800-4 je prezentovan sa unutrašnjošću od crvene i crne kože, međutim Lamborghini ističe kako će svaki kupac moći da bira između četiri tradicionalne boje eksterijera i četiri unutrašnje konfiguracije.

Foto: Lamborghini

Kako je saopšteno, ukupno će biti proizvedeno svega 112 primeraka. Cene nisu otkrivene, ali bi LPI 800-4 trebao da bude pozicioniran između Aventadora i Siana FKP 37. Prve isporuke očekuju se početkom sledeće godine.

Bonus video: Novi BMW Serije 2 Coupe u akciji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar