Foto:Alessandro Altavilla Stellantis

Mirafiori nije samo fabrika već istorijski centar Fiata, a ovde je u najboljim danima tokom sedamdesetih godina radilo preko 50.000 radnika koji su proizvodili više od 600.000 automobila godišnje. Stellantis planira da legendarnu fabriku u Torinu pretvori u centar za električne automobile, a ovde će biti prebačena i proizvodnja dva Maserati modela.

Ova promena je zamišljena kako bi se povećala efikasnost i sačuvala radna mesta u trenutku kada se Stellantis Grupa okreće elektrifikaciji. Ovom postrojenju će biti dodeljena nova elektrifikovana platforma na koju će biti postavljeni sedani Maseratija čija proizvodnja će početi između 2022. i 2024, što će fabriku Mirafiori, gde se već proizvodi električni Fiat 500, učiniti centrom elektrifikacije Stellantis Grupe u Italiji. Volkswagen je nedavno učinio isti potez, jer su svoju legendarnu fabriku Cvikau pretvorili u centar za električne automobile.

Foto: LaPresse/Nicolò Campo; Stellantis

Mirafiori nije samo fabrika već istorijski centar Fiata, a ovde je u najboljim danima tokom sedamdesetih radilo preko 50 hiljada radnika koji su proizvodili više od 600 hiljada automobila godišnje.

U fabrici se trenutno proizvodi Maserati Levante kao i novi Fiat 500. Prema pisanju italijanskih novina La Repubblica, Stellantis bi mogao da deo proizvodnje Fiata 500 sa motorima SUS prebaci iz Poljske u Mirafiori. Sledeći korak jeste početak proizvodnje modela Maserati Ghibli i Quattroporte na potpuno novoj električnoj platformi u legendarnoj fabrici Fiata. Svi radnici koji su radili na proizvodnji ovih modela u fabrici Grugliasco biće prebačeni u Mirafiori do 2024. godine, i prema najavama Stellantis Grupe niko neće ostati bez posla. Grugliasco je samo 4 kilometra udaljen od Mirafiorija.

Foto:Stellantis

Proizvodnja Stellantis Grupe u Italiji nedavno je kritikovana jer su troškovi značajno veći nego u nekim drugim državama Evrope. Izvršni direktor ove grupe, Carlos Tavares, u februaru je rekao sindikatima u Italiji da je proizvodnja u Fiatovim fabrikama u Italiji oko četiri puta skuplja nego u PSA postrojenjima u Francuskoj ili Španiji za sličan model, više zbog slabije prodaje nego zbog visokih troškova rada.

Foto:Alessandro Altavilla Stellantis

U junu, ovaj proizvođač automobila rešio je da reorganizuje Melfi fabriku u južnoj Italiji, spajanjem dve proizvodne trake u jednu bez promene kapaciteta. Ovde će se proizvoditi četiri električna modela za različite brendove od 2024. Stellantis je takođe u julu saopštio da će u Italiji napraviti i jednu od svoje tri fabrike baterija, u gradu Termoli, 300 kilometara istočno od Rima.

Bonus video: Pad krana na automobil u Kini

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar