Posle 116 godina, Folksvagenova fabrika u nemačkom Cvikauu prestala je da proizvodi modele pogonjene motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Poslednji model koji se sišao sa proizvodne trake bio je "VW golf R" u karavanskom izdanju, a od sada će se ovde praviti isključivo električna vozila.
Ko zna za Folksvagen sigurno je čuo i za fabriku u Cvikauu – odakle je u poslednjih 30 godina izašlo preko šest miliona modela Folksvagen grupacije. I to nije sve, jer ova fabrika radi još od 1904. godine, kada su se u njoj sklapala vozila marke Horch, zatim Audi, DKW, Trabant i mnogi drugi. Ipak, poznatija je po „narodnim“ automobilima i modelima kao što su „polo“, „golf“ i „pasat“, koji su na evropske puteve stizali upravo odavde.
Nedavno je sa proizvodnih traka ove fabrike sišao i poslednji model sa konvencionalnim motorom. Čast da obeleži kraj jedne ere pripala je „golfu R estate“, koji je pod haubom imao dvolitarski benzinski agregat. Od tog trenutka, pogon u Cvikauu postao je najveća evropska fabrika električnih automobila, u kojoj će se tokom 2021. godine sklapati čak šest različitih modela sa znakom Folksvagena, Audija i Seata.
Nakon konverzije proizvodnih traka, prvi električni automobil koji će se ovde praviti, odnosno pridružiti Folksvagenovom „ID.3“, biće njegov veći brat „ID.4“, a u planu je i električni SUV sa znakom Audija. Ovo je prvi put da nemačka kompanija transformiše čitavu fabriku kako bi proizvodila isključivo električne modele. U planu da je da se u Cvikauu godišnje proizvede 330.000 automobila, a fabrika će zapošljavati oko 8.000 ljudi. Investicija vredna oko 1,2 milijarde evra obuhvata i modularnu platformu za električna vozila (MEB).
Prvi model nastao na njoj je pomenuti „ID.3“, kog odlikuju veliki domet, prostrana kabina, ali i obećanje da će biti jeftiniji od 30.000 evra.
Pored toga što će se u Cvikauu od sada proizvoditi električna vozila, i dalje će sa ovog mesta stizati i karoserije za Lamborginijeve modele, kao i za luksuzni SUV Bentley Bentayga.