Foto: Shutterstock

Svakog leta vodi se ista diskusija: koja je idealna temperatura u klimatizovanim uslovima? Što se automobila tiče, treba naći zlatnu sredinu koja neće uticati na sposobnost vožnje, ali neće dovesti ni do temperaturnog šoka kada napustite vozilo.

Sa visokim temperaturama vozači će tražiti osveženje u kabini vozila, ali ne treba preterivati. Nijedan ekstrem nije dobar, ni previše visoka temperatura, ni previše niska. Ako je napolju 30 stepeni, ne treba klima-uređaj podesiti na, na primer, 17 stepeni. To nije zdravo ni dobro, posebno kada posle duge vožnje izađete napolje u tropske uslove. Nemački automobilski klub ADAC obično preporučuje temperature između 22 i 25 stepeni. Tako ćete tokom vožnje ostati fokusirani.

Ako je spoljna temperatura veoma visoka, nakupljenu toplotu prvo treba ukloniti pre početka vožnje – treba otvoriti vrata i prozore. Tokom vožnje, svi prozori trebaju da ostanu otvoreni nekoliko stotina metara. Zatim uključite klima-uređaj nakon zatvaranja prozora. Prvo se treba hladiti nekoliko minuta u režimu recirkulacije vazduha jer će tako proces hlađenja biti brži.

klima uređaj, klima uredjaj, automobil, auto
Foto: Shutterstock

Vazduh ne usmeravajte u glavu ili telo jer to može dovesti do upale sluzokože. Usmerite duvanje ka vetrobranskom staklu. Potrošnja goriva sa uključenom klimom raste do jednog litra goriva na 100 kilometara.

Ali, nemojte štedeti. Čak i kada je u automobilu 27 stepeni, za volanom postaje stresno. Povećava se telesna temperatura i puls. Kako piše Revija HAK, to smanjuje sposobnost koncentracije i reagovanja. Ako temperatura poraste sa 25 na 35 stepeni, rizik od nesreća povećava se za 20 posto. Na taj način se dobija osećaj u vožnji kao da vozite sa 0,5 promila alkohola u krvi.

Bonus video: Vozili smo Toyotu Corollu Cross – Vrhunski hibridni automobil za celu porodicu, ali da li vredi ovog novca?