Vlada Nemačke apelovala je na građane i kompanije da štede gas na svaki mogući način, a najveći proizvođači automobila primorani su da razmotre alternative koje su štetne za životnu sredinu.
Mercedes i BMW samo su neke od kompanija koje su primorane da pronađu način kako da uštede na potrošnji prirodnog gasa, kao odgovor na molbu nemačke Vlade koja želi da sačuva rezerve. Ipak, prema brojnim industrijskim udruženjima u oblasti automobila, hemikalija i inženjeringa, to će se teško ostvariti bez smanjenja proizvodnje.
Prelazak sa gasa na druga goriva, kao što su ugalj ili nafta, moguće je kratkoročno rešenje za kompanije sa gorionicima na licu mesta, ali Berlin mora da pomogne tako što će ubrzati izdavanje odobrenja za veće emisije štetnih gasova, kao što je ugljen-dioksid. Mercedes je saopštio da će zameniti svoje kombinovane elektrane na prirodni gas zelenom električnom energijom, ali nisu precizirali kojom vrstom. Kompanija iz Štutgarta je već smanjila potrošnju gasa u Evropi za 10 procenata, a saopštili su i da bi u Nemačkoj mogli da smanje unos gasa za 50 odsto ako dođe do regionalnog udruživanja.
BMW upozorava na probleme u proizvodnji
Bavarska kompanija je već smanjila potrošnju gasa, ali bi dodatne uštede bile moguće samo u ograničenom periodu bez ugrožavanja proizvodnje. Prema njihovom mišljenju, ukoliko se ova situacija prolongira, fabričke trake bi morale u jednom trenutku da se zaustave.
Portparol BMW-a tvrdi da celokupna industrija mora da se uzme u obzir i da uštedama treba da se upravlja centralno kako bi se obezbedila neutralnost u konkurenciji.
Niže temperature na radnim mestima
Najveći svetski dobavljač delova, Bosch, ali i Audi, smanjiće temperaturu u kancelarijama i skladišnim prostorima, kako bi uštedeli na potrošnji gasa. Ipak, i oni tvrde da su ove mere samo kratkoročne i da bi dodatne uštede dovele do problema u proizvodnji, što bi imalo posledice na radnike ali i celokupnu industriju.
Nemačka automobilska asocijacija VDA saopštila je da mnogi traže način za tranziciju sa prirodnog gasa na zelenu električnu energiju, ali ukoliko bi se celokupna automobilska industrija prebacila na struju, potrošnja električne energije bi skočila za 15 procenata.
Dve alternative
Kako bi smanjila svoju zavisnost od Rusije, Nemačka je već smanjila udeo prirodnog gasa u proizvodnji električne energije sa 15 procenata na svega 6 posto.
Kompanije u Nemačkoj će nakon inicijalnih ušteda morati da odaberu jednu od dve alternative kako bi neometano nastavili proizvodnju.
Vlada u Berlinu je dozvolila ponovno povezivanje termoelektrana koje koriste ugalj na elektromrežu, a da bi industrija kao gorivo koristila ugalj ili naftu, biće potrebna brza birokratska odobrenja. Druga alternativa jeste korišćenje električne energije, ali za veći broj potrošača u kratkom vremenskom roku potrebna je stabilnija elektromreža od trenutne.
Volkswagen ne odustaje od uglja – Volkswagen, koji je bio u fazi transformacije svoje elektrane u Volfsburgu, ipak će nastaviti da koristi ugalj kao gorivo, dok je planirana tranzicija na prirodni gas odložena do daljeg. Iz Volkswagena naglašavaju da je ova odluka samo privremena, ali je sasvim jasno da će se tokom ove zime iznad Volfsburga nadviti oblak gustog, crnog dima.
Kakva je trenutno situacija na ruskom tržištu automobila, pročitajte ovde.
Bonus video: Zašto je Audi napravio ovu verziju Q5-ice?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare