Foto: Alexander Denisenko / Shutterstock

Nekada obećavajuće tržište automobila u Rusiji palo je na najniže grane, a glavni razlozi su sankcije uvede ovoj zemlji i nestašica delova.

Prodaja novih automobila u Rusiji pala je u maju za 84% u poređenju sa istim mesecom prošle godine. Sankcije i internacionalna izolacija dovela su industriju koja je nekada bila veliki izvor stranih investicija praktično do tačke zaustavljanja.

Iako Lada ima nove planove za proizvodnju, a spominje se i povratak Moskviča, prodajni rezultati govore da je rusko automobilsko tržište u velikom problemu. Manje od 25.000 automobila je prodato tokom prošlog meseca, što je najslabiji rezultat još od 2006. godine i manje od jedne desetine prodaje u najboljim mesecima tokom prethodnih nekoliko godina.

Izolacija je možda i najviše uticala na automobilski sektor kojim su dominirale strane kompanije, a uz egzodus brojnih proizvođača kao što je Renault, situacija je dodatno pogoršana ograničenim uvozom komponenti.

Foto: Tricky_Shark / Shutterstock

Samo dve od više od 20 ruskih fabrika automobila trenutno rade, jedna u lokalnom vlasništvu a druga kineska. Svi evropski proizvođači ali i većina azijskih su obustavili isporuke automobila, a čak su i države koje se nisu pridružile sankcijama protiv Rusije iskusile brojne logističke probleme.

Foto: Alexander Denisenko / Shutterstock.

Trenutni planovi Vlade Rusije su korišćenje fabrika stranih kompanija koje su napustili ovu zemlju za proizvodnju jednostavnijih modela, sa opremom iz prošlog veka i nižim standardima emisije štetnih gasova. Pored toga, traži se i rešenje za uvoz delova iz Kine, ali za sada nema pomaka na tom polju.

Bonus video: Koja su to kola bolja od „Moskviča“

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar