Uprkos ukupnom smanjenju prodaje u automobilskoj industriji, Hyundai Motor Europe je završio 2021. godinu sa veoma dobrim rezultatima. Kompanija je prošle godine prodala 515.886 jedinica u Evropi, što je povećanje od 21,6% u odnosu na 2020. godinu. To je rezultiralo rastom tržišnog udela u visini 1 procentnog poena, na 4,4%. Slična situacija je i na domaćem tržištu.
Tokom 2021. godine u Srbiji je prodato 1.417 vozila marke Hyundai, što je rast od 17,7% u odnosu na 2020. kada je prodato 1.216 primeraka. Udeo na tržištu je 4,7%, što je nešto bolji rezutat nego u Evropi.
I dok većina proizvođača muku muči sa nedostatkom mikročipova, Hyundai se snašao u ovoj krizi i širom Evrope beleži odlične rezultate. U Nemačkoj, Hyundai modeli su činili 4,1% svih prodatih automobila, što je pola procenta više nego prethodne godine. To predstavlja 106.600 novih registracija vozila u Nemačkoj – što je rekord svih vremena.
U međuvremenu u Španiji, Hyundai je dostigao tržišni udeo od 6,7% – što je takođe najveća vrednost svih vremena, a prodato je ukupno 57.508 vozila. Korejska kompanija je zabeležila veliki rast prodaje i u Francuskoj, Italiji i Velikoj Britaniji.
Jedan od najprodavanijih modela je ponovo bio Hyundai Tucson, kompaktni SUV. Nakon predstavljanja novog modela krajem 2020. godine, Tucson je zabeležio porast prodaje u 2021.godini. Sa 152.257 prodatih jedinica, ovaj SUV je u 2021. godini činio 29,5% prodaje korejske kompanije u Evropi. U stopu ga je pratila Hyundai Kona sa 109.902 prodate jedinice, a zatim i i20, sa 60.560 prodatih jedinica.
Što se Srbije tiče, najprodavaniji model bio je Tucson, koji je od prošle godine kupcima u Srbiji dostupan i u hibridnoj verziji ukupne snage 230KS, čija je prodaja prošle godine porasla za 40% na 670 prodatih vozila. Pored modela Tucson odličan rast prodaje ostvarili su modeli i10 i i30.
Bonus video: Zašto smo „odlepili“ za Cuprom Formentor VZ5
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare