Foto:Hyundai

Dva najveća trenda u automobilskoj industriji trenutno su električni automobili i krosover/SUV modeli, a kada se ta dva trenda spoje nastaje pravi bum na tržištu, pa je broj električnih krosovera sve veći iz nedelje u nedelju. Konkurencija je ozbiljna, i skoro svaki proizvođač automobila ima model u ovom segmentu, a ekipa "InsideEVs" je pokušala da otkrije koji je od njih najbolji.

Prema prvim recenzijama automobilskih novinara, Hyundai Ioniq 5 je vrlo kvalitetan i moderan električni automobil veoma interesantnog dizajna koji u poređenju sa konkurencijom ima i pristojnu cenu. Iako se vizuelno nešto razlikuje, Hyundai svoj novitet na struju klaisfikuje kao krosover.

Portal InsideEVs koji se bavi isključivo električnim automobilima, rešio je da uporedi Hyundai Ioniq 5 sa nekoliko najpopularnijih električnih krosovera trenutno, uzimajući u obzir njihovu cenu, domet, brzinu punjena i još nekoliko faktora.

Cene koje su poredili su na američkom tržištu gde se dobija državna subvencija od 7.500 dolara, pa je osnovni Hyundai Ioniq 5 moguće nabaviti za svega 33.425 dolara, dok je najopremljenija verzija sa dva elektromotora i pogonom na svim točkovima dostupna za 48.225 dolara.

Hyundai Ioniq 5 ili Tesla Model Y

Tesla Model Y je trenutno najprodavaniji električni automobil u SAD, a dostupan je isključivo sa pogonom na svim točkovima. Osnovni Ioniq 5 ima sličnu bateriju kao i Tesla Model Y, pa oba modela imaju i sličan domet od oko 480 kilometara. Prednost Tesle je u tome što su u svim paketima opreme dostupna dva elektromotora, pogon na svim točkovima, a tu je i nešto bolje ubrzanje, maksimalna brzina i naravno, pristup mreži superpunjača.

Foto: Promo/Tesla

Sa druge strane, Hyundai Ioniq 5 ima opciju bržeg punjenja, jer se baterija od 10 do 80 procenata može napuniti za svega 18 minuta. Maloprodajna cena je takođe 26% manja, odnosno oko 15.000 dolara, a pošto Tesla više ne pripada programu državnih subvencija, efektivna razlika je 38%, to jest skoro 23.000 dolara. Značajno niža cena je glavni razlog zbog koga je ekipa sa portala InsideEVs u ovom duelu proglasila Hyundai za pobednika.

Hyundai Ioniq 5 ili Audi Q4 e-tron

Audi Q4 40 e-tron sa pogonom na zadnjim točkovima ima sličnu cenu kao Hyundai, ali i pored nešto veće baterije ima značajno manji domet sa jednim punjenjem, odnosno oko 21%.

Foto:Roman Raetzke Audi

Pored toga, ubrzanje je dosta bolje kod korejskog krosovera, pa čak i maksimalna brzina jer Audi može samo do 160 km/h, dok Ioniq 5 dostiže 185 km/h.

Hyundai Ioniq 5 ili Ford Mustang Mach-E

Ford ima značajno veću bateriju (za nekih 22%) ali praktično ima isti domet, iako je na nešto manjim, 18-inčnim točkovima. Ukoliko je na točkovima od 19 inča, domet je čak i manji nego kod korejskog automobila.

Mustang
Foto: Ford via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Najveća razlika je u ceni, jer je Ioniq 5 jeftiniji za oko 9.000 dolara, a ima i znatno brže punjenje baterije, pa je ovde pobednik sasvim jasan.

Hyundai Ioniq 5 ili Volkswagen ID.4

Priča sa Volkswagenom ID.4 je slična kao sa Audijem Q4 e-tron, jer dele dosta toga, poput platforme, baterija, elektromotora itd.

Svetski automobil
Foto: WCA

Ipak, Volkswagen ima jednu prednost a to je da je jeftiniji od Hyundaija za oko 11%, odnosno 3.685 dolara. Međutim, prema svemu prikazanom, Hyundai Ioniq 5 je i dalje bolja kupovina.

Hyundai Ioniq 5 ili Nissan Ariya

Nissan Ariya stiže na tržište sledeće godine, a u osnovnoj verziji sa pogonom na prednjim točkovima deluje vrlo interesantno. Ariya ima značajno veću bateriju, ali domet je skoro isti, oko 480 kilometara.

Foto: Promo

Cena japanskog modela je neznatno veća, razlika je malo viša od 2.000 dolara, ali problem ovog elektriičnog krosovera jeste brzo punjenje (samo do 130 kW) i dostupnost, jer na tržište stiže tek u jesen 2022. godine, a mnogo toga bi moglo da se promeni u narednih godinu dana.

Sve u svemu, Hyundai Ioniq 5 je značajno jeftiniji od najozbiljnijeg konkurenta, Tesle Model Y, a u poređenju sa ostalima dobija na drugim poljima kao što su domet, performanse ili punjenje baterije. Korejski krosover je prema mišljenju InsideEVs odličan izbor, a podsećamo da je prodaja ovog modela nedavno počela i u Srbiji.

Bonus video: Vozili smo najveći BMW na struju

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Tagovi

Komentari

Svi komentari (0)