Cene goriva divljaju, a s tim trendom žive i najbogatije države u Evropi. Nemačka je jedna od njih. Tamošnji političari svesni su da nešto mora da se učini, a primeri iz prošlosti postoje, pa razmatraju da ih ponovo primene.
Čelnica SPD-a Saskia Esken ne isključuje uvođenje privremenog ograničenja brzine kretanja vozila i privremene zabrane vožnje ako cene goriva i dalje budu visoke, piše N1.
U berlinskom Tagesspiegelu osvrnula se na Zakon o energetskoj sigurnosti iz davne 1975. godine, koji je donesen kao odgovor na naftnu krizu i koji je koalicija nedavno izmenila.
Taj Zakon omogućuje vladi manevarski prostor poput zabrane vožnje nedeljom ili privremenog ograničenja brzine kretanja vozila na auto-putevima, navodi i revija HAK.
Podsetimo, Nemačka je poznata po tome što na nekim deonicama svojih auto-puteva dozvoljava vožnju bez ograničenja brzine, što ujedno podrazumeva i maksimalnu potrošnju goriva.
Usled novonastale situacije u Evropi, ranije se oglasio saobraćajni stručnjak Bendžamin Stefan (Greenpeace) sa konkretnim predlozima koji bi, ako ih Vlada ove zemlje usvoji, uticali na to da se uvoz naftnih derivata smanji za 10 do 12%.
Predložene mere podrazumevaju ograničenje brzine na auto-putevima na 100 km/h, na otvorenom putu na 80 km/h, a u gradskim zonama na 30 km/h.
Osim ograničenja brzine tu su i drugi predlozi, pa između ostalog, žele masovniji rad od kuće kako bi se izbegla vožnja na posao, dve nedelje mesečno bez automobila, kao i prebacivanje putnika s domaćih letova na železnički prevoz.
Bonus video: Dobre, i ne tako dobre strane nove Mercedesove C-Klasse
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram