Q4 e-tron: Najmanji Audi na struju je fensi blizanac VW ID.4

Auto 15. apr. 202115:17
Podeli:
Foto:Audi AG

Audi je predstavio dva nova člana porodice e-tron: Q4 e-tron i njegovu dinamičnije oblikovanu "coupe" verziju - Q4 e-tron Sportback. Sa novim i kompaktnijim električnim SUV-ovima, Audi širi svoju ponudu na donekle pristupačnije modele, a novi Q4 e-tron predstavlja najmanji električni Audi model do sada. Početna cena premijum krosovera na struju je 41.900 evra.

Audi Q4 e-tron je izgrađen na VW MEB platformi za električna vozila, na koju su već postavljeni njegovi e-SUV blizanci, poput VW ID.4 i Škode Enyaq iV, a za razliku od kojih kod novog Audija sve pršti od luksuza.

Sa dužinom od 4,58 m, širinom od 1,86 m i visinom od 1,63 m, kao i sa međuosovinskim rastojanjem od 2,76 metara, Q4 e-tron je najmanji Audijev električni model.

Foto:Audi AG

Izgledom stvarno deluje prilično različito od postojećih modela, a svež dizajnerski jezik upućuje na poseban stil. Ima veliku rešetku iz jednog dela koja je zatvorena, a standardno dolazi sa „tankim“ diodnim svetlima, dok se LED Matrix tehnologija doplaćuje.

Što se tiče snage, novi Audijev električni SUV biće dostupan u verzijama sa 170, 204 i 299 KS.

Foto:Audi AG

Poput ostalih električnih SUV-ova nemačkog proizvođača i Audi Q4 e-tron je dostupan sa dve vrste pogona: pozadi ili e-4×4. Napajaće se baterijama od 52 ili 77 kWh za maksimalni domet od 520 km, u varijanti sa pogonom na zadnje točkove i snažnijom baterijom.

Foto:Audi AG

Što se tiče vremena punjenja Audi Q4 e-tron puni se do maksimalne snage od 125 kW, zahvaljujući čemu se 10 minuta dobija oko 130 km autonomije.

Kada je reč o enetrijeru, električni SUV je mnogo detalja preuzeo iz konvencionalnih modela, dodajući namenske elemente i rešenja omogućena odsutnošću brojnih mehaničkih delova, poput ručice menjača i centralnog tunela. Dakle, dizajn je drugačiji od onog što je VW namenio svojom ID modelima, gde ništa ne liči na standardne verzije sa konvencionalnim pogonom.

Foto:Audi AG

Kokpitom dominiraju atraktivni zasečeni volan i dva ekrana: od 10,25 inča za instrumente, kao i 10,1-inčni (11,6 kao opcija) za infotejment sistem. Pritom, koristi sve funkcije poznate iz drugih Audi modela, kojima se može upravljati pomoću naprednih glasovnih komandi i koji su kompatibilni sa Android i Apple uređajima.

Niže se nalaze fizičke komande za klima-uređaj, dok je ispod poseban „plutajući“ deo na kome su taster za odabir brzina, modovi vožnje i slično. Sa druge strane, na upravljač su postavljene taktilne komande.

Q4 e-tron Sportback, Foto:Audi AG

Veliku tehnološku inovaciju predstavlja AR Creator, sistem koji omogućuje projektovanje informacija na vetrobransko staklo sa mnogo više sadržaja od klasičnih „head-up“ displeja. Ovde je reč je o sistemu proširene realnosti koji putem kamera i senzora prikazuje, recimo, kartu navigacije sa dinamičkim indikacijama.

Mnogo pažnje posvećeno je prostoru, kako za manje predmete (zahvaljujući 24,8 litara zapremine u ostavama za sitnice u kabini), kao i prtljažniku koji raspolaže sa osnovnih 520, do maksimalnih 1.490 litara.

Foto:Audi AG

Očekivano, ne nedostaje ni raznih asistencija vozaču, koji može da računa na prednji radar, prednju kameru, četiri kamere sa strane, dva radara pozadi i osam ultrazvučnih senzora.

Tako recimo, zahvaljujući podacima sa navigacije i saobraćajnih znakova, tehnologija Audija Q4 e-tron može vozaču, u područjima sa određenim ograničenjima brzine ili tamo gde nema puno krivina, raskrsnica i slično, dati znak da slobodno skloni nogu sa „gasa“, a ako sledi savete, sistem dalje samostalno upravlja usporavanjem i intenzitetom regenerativnog kočenja.

Q4 e-tron Sportback, Foto:Audi AG

Od novog i pristupačnijeg električnog premijum modela u Audiju puno očekuju, a za sada su poznate samo cene u Nemačkoj, gde osnovni model Q4 35 e-tron startuje od 41.900 evra, a Sportback verzija od 43.900 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram