Podeli
Foto: Promo

Posle brojnih detalja na kašičicu koje nam je VW prikazivao do sada, najzad je otkriven ceo paket potpuno novog modela “ID.4”, koji je i prvi električni SUV nemačke kompanije. Sa cenom nižom od Teslinog rivala, VW opet stavlja do znanja koliko mu smeta američki proizvođač.

Najpopularniji segment u Evropi svakim danom dobija sve više noviteta na struju. Između ostalih tu su “kia e-niro”, “nissan ariya”, “škoda enyaq iV”, “ford mustang mach-e”, “tesla model Y”, “jaguar I-pace”, “audi e-tron Q4”, “hyundai kona”, i biće ih sve više. Čini se sa malim zakašnjenjem, ali ovoj ekipi se pridružuje i VW sa modelom “ID.4”.

Folksvagen od ovog modela očekuje mnogo, tačnije plan je da do 2025. godine godišnje prodaju 1,5 miliona električnih vozila, od čega “ID.4” treba da čini trećinu.

Foto: Promo

Nastao na novoj MEB platformi za električna vozila u fabrici u Cvikauu, novi krosover dugačak je 4,58 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2.766 mm, a poređenja radi, “ID.4” je za 102 mm duži od “VW tiguana” i nešto je širi.

Upotrebom novih tehnologija u kabini nudi prostor poput većih SUV modela, dok je prtljažnik izdašnih 543 – 1.575 litara zapremine.

Foto: Promo

Dizajnerski prati trend koji je prikazan na prvom Folksvagenovom modelu na struju “ID.3”, sa ponekim dodatnim elementima koji ga čine dinamičnijim. U tome mu posebno pomažu veliki točkovi od 21 inča.

“ID.4” je prilično aerodinamičan sa koeficijentom otpora vazduhu od svega 0,28 Cd. Standardno je opremljen LED svetlima, a opciono se nude i nova IQ.Light LED Matrix svetla koja su uparena sa 3D LED zadnjom svetlosnom grupom.

Foto: Promo

Unutra gotovo da nema fizičkih tastera, već je sve integrisano u dva velika ekrana i može se komandovati glasom. Ispred vozača opciono može biti i “head-up” displej proširene realnosti.

Foto: Promo

Saznajte još:

Što se tiče pogona, “ID.4” koristi bateriju od 77 kW koja mu omogućava domet od čak 520 km. Postavljena je ispod kabine a vreme punjenja preko DC punjača iznosi 30 minuta.

Električni motor je montiran ispod zadnje osovine i raspolaže sa 150 kW, odnosno 204 KS, a omogućava sprint do “stotke” za 8,5 sekundi, dok je najveća brzina 160 km/h. Nudiće se još i u verzijama sa 150 i 170 KS.

Zahvaljujući rastojanju od tla od čak 21 cm, kao i pogonu na zadnjoj osovini, “ID.4” je spreman čak i za blažu terensku vožnju.

Sa cenom od 40.000 evra za novi električni SUV, Folksvagen igra na sigurno, a kako se čini, bilo je vrlo važno da bude jeftiniji od Teslinog modela “X”.

“VW ID.4” počinje da se prodaje u Evropi kasnije ove godine, a nudiće se i u Kini, kao i u SAD.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar