Oh, dizajnerske smelosti: Novi Hyundai Ioniq 5 je „funky“

Auto 24. feb. 202119:24 > 19:29
Podeli:
Foto:Hyundai

Nakon što je Honda E privukla pažnju mnogih vrlo originalnim izgledom, i ostali proizvođači automobila su rešili da se poigraju sa dizajnom svojih električnih modela. Hyundai je sada predstavio prvenca iz električne porodice Ioniq, a reč je o kompaktnom krosoveru koji dosta liči na hečbek – ovo je Ioniq 5.

Oštre ivice i kockasta forma je nešto što se najčešće vezuje za modele iz osamdesetih godina prošlog veka. Ok, i večno za Mercedesovu G-Klasu i još par terenaca. Ali, hečbek i krosover modeli uglavnom su daleko od takvog lenjira.

Foto:Hyundai

Vrlo važan model za Hyundai, Ioniq 5 ipak donosi tu pomalo kutijastu formu i vrlo retro dizajn. Dugačak je 4,7 metara i nudi razmak između osovina od čak 3 metra, kao i prtljažnik od 531 litra. Ove brojke govore ne samo da je duži od Hyundaijevog SUV-a Tucson, već i da nudi neverovatno mnogo mesta u kabini.

Foto:Hyundai

A to što su se dizajneri opustili i dozvolili da im prošlost bude inspiracija, završava se na eksterijeru, jer ispod kože i u kabini Ioniq 5 je jedna prava savremena tehnološka bomba. Evo najvažnijih podataka:

Ioniq 5 je nastao na novoj platformi o kojoj smo više puta pisali na našem portalu. Reč je o E-GMP (Electric-Global Modular Platform) osnovi, razvijenoj isključivo za električne modele.

Ona je omogućila ne samo veliki međuosovinski razmak i vanserijski prostor u kabini, već i pravu tehnološku revoluciju kada su električni automobili u pitanju. Naime, baterija u Ioniq 5 modelu puni se za svega 18 minuta do 80%, dok je za 100 km dometa dovoljno samo pet minuta.

Foto:Hyundai

Novi model na struju nudiće se u verziji sa jednim i sa dva elektromotora, kao i baterijama od 58 i 72,6 kWh. Snažnija verzija će raspolagati sa čak 302 KS i 650 Nm, što makar na papiru zvuči kao vrlo brza vožnja, uzimajući u obzir da se radi o kompaktnom automobilu na struju kome je maksimalni obrtni moment dostupan odmah. Do 100 km/h stiže 5,2 sekunde. Slabija verzija nudi 214 KS, a osnovna 167 KS i obe imaju pogon pozadi. Domet od skoro 500 km biće moguć u slabijim varijantama.

Enterijer izgleda vrlo originalno i nudi potpuno ravan pod, a tu su i veliki ekrani: instrument tabla je dijagonale 12 inča, kao i ekran multimedijalnog sistema. Kako je ovo pravi primer futurističkog automobila ali u sadašnjosti, Ioniq 5 je opremljen i „head-up“ displejom sa proširenom realnošću.

Novi električni Hyundai stiže u Evropu sredinom ove godine, a početna cena u Nemačkoj biće oko 42.000 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar