Tržište baterija za električne automobile raste iz godine u godinu, a procena je da će vrednost ovog tržišta skočiti sa 56,4 milijarde dolara u 2022. na čak 134,6 milijardi dolara do 2027. Među proizvođačima baterija dominiraju azijske kompanije, a evropskih nema u top 10.
Uz sve veću potražnju za električnim i hibridnim vozilima, kompanije koje proizvode baterije ostvaruju izuzetan uspeh na tržištu i povećavaju svoje proizvodne kapacitete.
Iako Sjedinjene Američke Države i mnoge zemlje Evrope pokušavaju da povećaju domaću proizvodnju baterija, na tržištu i dalje dominiraju azijski proizvođači. Kineske kompanije trenutno čine 56% tržišta baterija za električna vozila, a slede ih korejske kompanije (26%) i japanski Panasonic (10%). Interesantno je da evropskih proizvođača nema i u najboljih deset.
Vodeći dobavljač baterija, CATL, povećao je svoj tržišni udeo sa 32% u 2021. na 34% u 2022, što znači da jedna trećina svetskih baterija za EV dolazi upravo iz te kineske kompanije. CATL isporučuje litijum-jonske baterije brojnim brendovima kao što su Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen i Volvo.
Na drugom mestu se nalazi LG Energy Solution sa 14 procenata tržišnog udela. Ovaj korejski proizvođač je pristao da nadoknadi General Motorsu 1,9 milijardi dolara zbog 143.000 primeraka Chevrolet Bolta koji su opozvani zbog opasnosti od požara koji uzrokuju neispravne baterije. Kineski BYD pored automobila proizvodi i baterije, a na listi je preuzeo treće mesto od Panasonica jer je gotovo udvostručio svoj tržišni udeo prošle godine.
Kako prenosi Revija HAK, izuzetan uspeh kineske kompanije BYD ali i zvanični prodajni podaci, nagoveštavaju da će ovaj proizvođač u narednim mesecima ili godinama prestići i korejski LG Energy Solution u tržišnom udelu.
Bonus video: Pogledajte kako da vozite tokom jeseni i kakva je prva ikad Mazda CX-60
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare