Ponekad se dešava da zamenimo samo jedan par pneumatika, a mnogi su u zabludi da novije i bolje gume treba staviti na pogonsku osovinu. Ipak, TÜV (Nemačka asocijacija tehničkih pregleda) savetuje vozače da bez obzira na vrstu pogona, bolje gume uvek treba staviti na zadnju osovinu.
Ponekad će se desiti da ćemo zameniti samo jedan par pneumatika, a čak i ako to ne učinimo, činjenica je da se gume na pogonskim točkovima više troše. Kada dođe vreme za zamenu guma (letnje za zimske), šta treba učiniti sa dva para pneumatika od kojih je jedan istrošeniji?
Mnogi vozači su u dilemi na koju osovinu treba da stave gume koje su očuvanije i u boljem stanju, a mnogi su u zabludi pa ih stave na pogonsku osovinu. Kako savetuje nemački TÜV, bolje gume je uvek potrebno staviti na zadnju osovinu, bez obzira na vrstu pogona, jer je to ključno za stabilnost vozila. U slučaju da istrošeniji par pneumatika stavite na zadnju osovinu, može doći do preupravljanja, odnosno bežanja zadnjeg kraja, pogotovo u krivinama.
Ipak, to ne znači da treba da zanemarite prednje gume, koje su izuzetno važne za preciznost upravljanja, ponašanje pri kretanju, ali i kočenje na vlažnom kolovozu kao i kada je na putu sneg i led. Zbog toga, prednji pneumatici moraju da imaju dovoljnu dubinu profila, a primer toga je i stabilnost smera tokom akvaplaninga, jer istrošene gume ne mogu da izbace dovoljnu količinu vode.
Kako piše Revija HAK, kako biste izbegli preterano različito trošenje dva para pneumatika, gume na prednjoj i zadnjoj osovini treba menjati na svakih 10 do 15 hiljada kilometara.
Bonus video: Testirali smo nove Continental pneumatike