Širom Evrope dešava se tranzicija ka električnim automobilima, dok je pogon na vodonik zapostavljen. O tome svedoči da su na tržištu dostupna svega dva automobila koje pokreću gorivne ćelije: Hyundai Nexo i Toyota Mirai, dok su neki drugi proizvođači potpuno odustali od ovog goriva. Međutim, u Nemačkoj ipak smatraju da vodonik ima svetlu budućnost.
Kompanija H2 Mobility trenutno ima oko 90 stanica za punjenje vodonikom u Nemačkoj, a sada su saopštili da će novu investiciju iskoristiti kako bi ovaj broj povećali na 300 do 2030. godine.
Iako je dopuna rezervoara vodonikom dosta brža nego klasično punjenje baterije, ideja o pogonu na gorivne ćelije sve ređe se spominje kada se govori o budućnosti automobilske industrije.
Ipak, to nije zaustavilo pojedine proizvođače da predstave modele na vodonik, ali prilikom eksploatacije ovakvih automobila najveći problem je nedostatak infrastrukture. Nemačka pokušava da reši taj problem.
Kako piše Revija HAK, vodeći operater stanica za punjenje vodonikom u Nemačkoj, kompanija H2 Mobility, uspela je da osigura 110 miliona evra za buduće investicije. Saopšteno je da će najveća svetska investiciona platforma za vodonik Hy24 uložiti 70 miliona evra, dok će ostatak novca obezbediti aktuelni deoničari Air Liquide, Daimler Truck, Hyundai, Linde, OMV, Shell i TotalEnergies.
Prema najavi kompanije H2 Mobility, ovaj novac će biti iskorišćen za izgradnju još 210 punionica tokom narednih 8 godina. Nije saopšteno da li su na ovu odluku uticali i aktuelni događaji na tržištu nafte i sankcije koje su uvedene Rusiji. U svakom slučaju, Nemačka ubrzano želi da se reši fosilnih goriva, a samim tim i ekonomske zavisnosti od drugih zemalja. Da li će vodonik pomoći u tome, ostaje da vidimo.
Bonus video: Bolid Formule 1 u Beogradu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram