Nemački i japanski gigant počeli su da sarađuju pre nešto više od 10 godina, a glavni rezultati su Supra i Z4, međutim njihove veze su dublje od sportskog automobila. Ova dva proizvođača će početi zajedničku masovnu proizvodnju i prodaju vozila sa pogonom na vodonik od 2025. godine.
Ovo produbljivanje partnerstva je i zvanično objavljeno, ali nije predstavljeno previše detalja. BMW vodonik vidi kao posebno relevatno gorivo za velike SUV modele, a prema određenim spekulacijama, već su bili zainteresovani za ovakav tip pogona kod modela X7.
Ipak, kupci neće morati da čekaju tri godine kako bi mogli da kupe BMW sa pogonom na vodonik. Model iX5 Hydrogen Concept koji je predstavljen prošle godine na Salonu automobila u Minhenu, biće već krajem ove godine dostupan u serijskoj verziji, ali u limitiranom broju. O ovom modelu ne znamo puno. Koncept je debitovao sa 168 KS, ali domet nije bio objavljen. Krosover je navodno bio opremljen sa dva rezervoara koja mogu da smeste po 6 kilograma vodonika. Pogonski sistem može da razvije do 369 KS, ali je BMW rešio da prioritet bude efikasnost, a ne performanse.
Toyota ima dugu istoriju razvoja pogona na gorivne ćelije, tako da želja BMW-a za ovim tipom partnerstva nije iznenađenje. Japanska kompanija je počela da razvija ovu tehnologiju 1992. godine, što je kulminiralo u serijskom modelu Mirai koji je debitovao 2015. Ovaj automobil sa pogonom na vodonik je nedavno dobio značajna unapređenja u vidu druge generacije koja je predstavljena prošle godine.
Bonus video: Reakcije naših ljudi na električni BMW iX
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram