Vodonik se često spominje kao gorivo budućnosti, ali Toyota ima model Mirai koje je jedan od retkih serijskih automobila sa ovim pogonom i to već u drugoj generaciji, koja je nedavno dokazala da je autonomija na vodonik značajno bolja nego kod električnih automobila.
Prvo je u junu ove godine Toyota sa modelom Mirai postavila rekord po pređenoj kilometraži sa jednim rezervarom vodonika – tada je zabeležno 1.003 km.
Sada je taj rekord oboren, a novi iznosi čak 1.359 km, što je bilo dovoljno da Mirai sa vodoničkim gorivim ćelijama uđe u Ginisovu knjigu rekorda. Da je postavljen novi svetski rekord za vozila na ovaj pogon zvanično su potvrdili iz Ginisove knjige rekorda.
U toku dva dana, veoma pažljive vožnje po južnoj Kaliforniji, sa jednim petominutnim potpunim punjenjem, oboren je rekord.
Do kraja putovanja, Mirai je potrošio ukupno 5,65 kg vodonika i prošao ukupno 12 vodoničnih stanica duž trasa vožnje bez dopunjavanja gorivom, piše Energetski portal.
Automobil je u saobraćaju učestvovao uglavnom tokom gužvi i na temperaturama između 18 i 28 stepeni Celzijusa.
“Ponosni smo što smo lideri u ovoj uzbudljivoj tehnologiji, koja je samo jedan segment rastućeg asortimana vozila sa nultom emisijom u našem portfoliju”, rekao je Bob Karter, potpredsednik Toyote za Severnu Ameriku.
Model Mirai je deo druge generacije električnih vozila s gorivnim ćelijama, ima bolje performanse, elegantnijeg je dizajna, a odlikuje ga i unapređena vozna dinamika u poređenju s prvom generacijom.
Koje su razlike pogona na vodonik, ali i hibrida i električnih automobila, saznajte ovde.
Bonus video: Prljava energija odlazi u istoriju, a gde je tu Srbija
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare